seastars

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: seastars

Indlæg af peder »

Thue skrev:
peder skrev:Hmmmmm, bestilte en reactor hos dem, 2 dage efter modtog jeg den!!

fornylig eller ? for så virker det da lidt mærkeligt, underligt de ikke bare svare det kommer man da længst med
Ja for 2 uger siden!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Okay. Det er sgu lidt underligt. Hvilken reactor. Jeg har bestilt en phosban 150 reactor d. 24. sammen med to testsæt. Alle delene var på lager ifølge deres hjemmeside.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Thue
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Stadig ikke nogen der har fået fat i dem ?
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af chrislolk »

Næ, har bedt sem om at annullere min ordre, men det har de endnu ikke svaret på. Varene er bestilt et andet sted så jeg forventer ikke at modtage noget fra dem eller at de trækker pengene.

Kan sgu ikke venter flere uger/måneder på, de får nosset sig sammen til at sende deres varer - eller bare give lidt info.

Helt sikkert første og sidste gang jeg benytter den forhandler!
Med venlig hilsen
Thue
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Thue »

hvordan har du bedt om og få den annuleret
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af chrislolk »

Både skrevet en kommentar til ordren (kan gøres under ordreoversigt) og har også sendt en mail til dem via deres kontakt formular.
Med venlig hilsen
Thue
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Thue »

okay, det var også det jeg havde tænkt og gøre, syntes godt nok det er underligt de ikke bare tager deres telefon det kommer man da længst med.

Jeg magter bare ikke bøvlet med hvis de så sender alligevel, syntes det er så amatøragtigt
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions: 17
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

@Thue: Hvis man søger deres tlf nr. på 118 for man samme navn som Mark oplyste dig i den anden tråd (hvorfor også en ny tråd om samme emne?): Adressen er dog en anden:
Rasmus Germann Skytte
Tlf. 29 93 41 03
Webersgade 19 3.tv, 2100 København Ø

@Christopher: Undskyld, jeg kan ialtså ikke lade være med at komme med en sur bøvs når jeg ser sådan en kommentar:
chrislolk skrev: Mind mig lige om hvorfor vi skal støtte de danske forhandlere når der gang på gang sker dette. Har aldrig oplevet det med de tyske forhandlere.
Du bør selvfølgelig støtte danske fohandlere som har en fysisk butik fordi, vi lever i en slags symbiose med dem. Hver gang en af disse butikker dør, medfører det med 100% sikkerhed, at langt færre nye bliver grebet af hobbyen. Det giver en dårlig spiral så endnu flere butikker dør, og til sidst bliver det umuligt for os alle, at se en vare inden vi køber, og få rådgivning der hvor vi handler.
Dertil kommer, at hvis du handler i en dansk fysisk butik, kan du være rimelig sikker på de betaler moms, som jo også kommer dig til gode. Og hvis butikken også tjener penge, betaler de også skat som du og jeg får glæde af. Det skulle heller ikke undre mig om de, i modsætning til intertbutikken, betaler husleje til en eller anden og køber strøm, vand og en masse andre ting som holder hjulene igang i lille Danmark.

Bare min 5 cent
//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

[quote="PoulD]

Dertil kommer, at hvis du handler i en dansk fysisk butik, kan du være rimelig sikker på de betaler moms, som jo også kommer dig til gode. Og hvis butikken også tjener penge, betaler de også skat som du og jeg får glæde af. Det skulle heller ikke undre mig om de, i modsætning til intertbutikken, betaler husleje til en eller anden og køber strøm, vand og en masse andre ting som holder hjulene igang i lille Danmark.

Bare min 5 cent
//Poul[/quote]

Det du skrev der synes jeg ikke er særligt smart. Det er vist et udsagn som du ikke har for 25 øre viden om.
Og skulle der være en som ikke betalte moms, så slår du alle over samme læst.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Carsten skrev:
PoulD skrev:

Bare min 5 cent
//Poul
Det du skrev der synes jeg ikke er særligt smart. Det er vist et udsagn som du ikke har for 25 øre viden om.
Og skulle der være en som ikke betalte moms, så slår du alle over samme læst.
Ja, der må jeg også erklære mig enig.. Sur bøvs den anden vej :beer:
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

hvis jeg var en hest var jeg for laengst bleven skudt det er helt sikkert :?
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
13

Indlæg af PoulD »

@Carsten: Det var ipå ingen måde min mening at antyde, at Seastar ikke betaler moms. Det er jo bare sådan at ofte kan man jo ikke engang se om en internetbutik er dansk. Jeg har selv engang købt en rejse til Californien hos hvad jeg troede var et 100% dansk rejsebureau. Det viste sig så senere at være et svensk foretagende, og mit køb var således ikke engang dækket af rejsegarantifonden :scream: (om det svenske firma så har betalt moms i DK af rejsen har jeg ingen viden om :-)).
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af chrislolk »

PoulD skrev: Du bør selvfølgelig støtte danske fohandlere som har en fysisk butik fordi, vi lever i en slags symbiose med dem. Hver gang en af disse butikker dør, medfører det med 100% sikkerhed, at langt færre nye bliver grebet af hobbyen. Det giver en dårlig spiral så endnu flere butikker dør, og til sidst bliver det umuligt for os alle, at se en vare inden vi køber, og få rådgivning der hvor vi handler.

Bare min 5 cent
//Poul
Det er også helt fint. Jeg støtter skam også gerne danske butikker så vidt muligt. Min pointe var bare, at denne forhandler ikke er et enestående tilfælde. Det tidligere petsupply havde også store problemer med at levere en tilfredsstillende service og mange havde rigtig dårlige oplevelser med den butik også. Og det sker ofte, at der er problemer med en dansk forhandler. Synes ikke at kunne se og opleve samme problemer med f.eks. tyske (Web)butikker. De svarer sgu altid og har super service - det er ihvertfald min erfaring.

Og med hensyn til at støtte de fysiske butikker, så synes jeg, du skulle prøve at komme her til Odense og så se, hvordan du vil støtte nogen fysisk butik? Det er fint, at I i hovedstadsområdet f.eks. har en fantastisk fysisk butik i Decocean (har være der 3. gange indenfor de sidste 2 måneder, så jo, jeg støtter når jeg kan), men her på Fyn har vi kun een butik og hvis du så deres udvalg, tilstanden af deres dyr og hørte deres "råd" til kunderne, så ville du nok heller ikke ligge alle dine sparekroner der (selvom de sikkert betaler moms, skat, husleje, el, osv.).

Hvis jeg kunne købte jeg gerne alt hos Decocean. Carsten er super flink, servicen er i top og udvalget er fantatisk. Det hjælper bare ikke noget, når det som minimum koster 600-700 kr. i benzin og ikke mindst brobizz at køre derind. Så er der ikke mange penge tilbage til koraller ud af mit månedlige akavariebudget.

Rigtig irriterende, at den butik man allerhelst ville støtte nærmest er den eneste, som ikke har en webbutik (ved den er på vej, men det hjælper ikke, når jeg mangler tingene nu).

Bare mine 5 cents.
Med venlig hilsen
Thue
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Thue »

[quote="PoulD"]@Thue: Hvis man søger deres tlf nr. på 118 for man samme navn som Mark oplyste dig i den anden tråd (hvorfor også en ny tråd om samme emne?): Adressen er dog en anden:
Rasmus Germann Skytte
Tlf. 29 93 41 03
Webersgade 19 3.tv, 2100

Hvorfor ny tråd om sammen emne ?
Ny tråd blev startet da jeg håbede på bedre og fange nogen som rent faktisk kendte indehaverne af butikken, så de evt kunne komme med et indlæg, mange springer da gerne denne tråd over når de først har læst den første gang. Men beklager da hvis du mener de er to identiske emner
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
13

Indlæg af PoulD »

Der fik jeg da vist lige skabt mig en masse nye venner hva'

@Christopher: Kan 100% følge dit ræsonnement, men synes også samtidig det understreger min pointe, at der netop ikke findes en ordentlig saltvandbutik iindefor 100 km af dig. Fortsætter udviklingen, skal du jo snart til københavn for at finde en klaverforretning, eller bare en ordentlig boghandel eller en hvilken som helst anden special butik.

@Anders: Når jeg kun rettede mit svar til Carsten, var det fordi vi jo alle udmærket ved hvordan jyder har det med moms :T

@Thue: :beer:

Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

PoulD skrev:Der fik jeg da vist lige skabt mig en masse nye venner hva'

@Anders: Når jeg kun rettede mit svar til Carsten, var det fordi vi jo alle udmærket ved hvordan jyder har det med moms :T
Vi er da stadig venner :friends:

:T
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

:grouphug:
nu er jeg ikke supporter hverken bamdidos eller ha
men som de store drenge siger i mafian (godfather)
keep your friends close but your enemies closer :angry:
i mine öjne virker det her ikke nyt dog 8)
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

//Poul[/quote]

Hvis jeg kunne købte jeg gerne alt hos Decocean. Carsten er super flink, servicen er i top og udvalget er fantatisk. Det hjælper bare ikke noget, når det som minimum koster 600-700 kr. i benzin og ikke mindst brobizz at køre derind. Så er der ikke mange penge tilbage til koraller ud af mit månedlige akavariebudget.
Bare mine 5 cents.[/quote]

jeg hjælper gerne på dit brændstofforbrug

hvis du skal bruge noget ved Decocean så bestil det så tager jeg det med syd på og kører gerne ned til Storebæltsbroen med dine sager

kvit og frit naturligvis
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af chrislolk »

Tak for det meget venlige tilbud. Desværre er benzinen ikke den dyrest post, men derimod broafgiften. Og er jeg alligevel kørt over broen vil jeg også gerne kører de sidste kilometer for selv at vælge mine vare og få en god sludder med Carsten.

Og så lige en Update på problemet med seastars. Har fået svar fra dem nu og de beklager meget. Vi har fundet en løsning, som er tilfredsstillende for begge partner.
Med venlig hilsen
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

helt iorden...

hvad havde de af undskyldning ?

med mindre de havde fået miltbrand i deres arme så de ikke kunne skrive på et tastatur havde en hvilke som helst undskyldning ikke været god nok til mig.
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Thue
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Thue »

har også fået svar fra dem og fået annuleret min ordre så der skulle være styr på det igen.
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 3
15
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Indlæg af Stig Jest »

Det folk nok vil vide er: Kan man trygt bestille fra Seastars.dk fremover?

Mvh. Stig
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Stig Jest skrev:Det folk nok vil vide er: Kan man trygt bestille fra Seastars.dk fremover?

Mvh. Stig

Jeg ville ikke turde gøre det.

Og hvis de har nogle problemer med et eller andet, så er det da bedre at lukke biksen for en stund end blot at lade den køre videre
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 3
15
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Indlæg af Stig Jest »

Carsten skrev:
Stig Jest skrev:Det folk nok vil vide er: Kan man trygt bestille fra Seastars.dk fremover?

Mvh. Stig

Jeg ville ikke turde gøre det.

Og hvis de har nogle problemer med et eller andet, så er det da bedre at lukke biksen for en stund end blot at lade den køre videre
Jeg ville sgu nok heller ikke vove forsøget.

Syntes også de har skudt sig selv i foden. Dårlig omtale hænger ved i MEGET lang tid.

Mvh. Stig
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af chrislolk »

Jeg fik bare at vide, at det var af personlige årsager, at han ikke havde haft mulighed for at svare. Det må man jo respektere - der kan jo være sket dødsfald i familien eller andre ulykker som gør at andre ting bliver ret så uvæsentlige for en stund.

Min ordre blev også annulleret og det var det jeg gerne ville på dette tidspunkt, så det er fint. Har ikke haft på fornemmelsen af seastars var ude på at fuppe mig på nogen måde. Var bare meget frustreret over den manglende kommunikation fra deres side af.

Om andre trygt kan bestille fra dem igen, kan jeg ikke svare på. Der må seastars selv komme på banen og svare på. Der skal ihvertfald meget arbejde til, for at genoprette et godt ry som internetbutik.
Med venlig hilsen
Thue
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Thue »

Syntes man skal lade tvivlen komme dem til gode, alle butikker kan komme ind i en dårlig periode, så syntes ikke man skal dømme dem pga netop denne lille historie, da der jo rent faktisk nok er mange der har haft gode oplevelser før. Og selv om det tog lidt tid for svar så er der kommet styr på det, uden nogen fik noget i klemme.

Mvh Thue
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Thue skrev:Syntes man skal lade tvivlen komme dem til gode, alle butikker kan komme ind i en dårlig periode, så syntes ikke man skal dømme dem pga netop denne lille historie, da der jo rent faktisk nok er mange der har haft gode oplevelser før. Og selv om det tog lidt tid for svar så er der kommet styr på det, uden nogen fik noget i klemme.

Mvh Thue
+1

Jeg har handlet med dem før og dengang var de hurtige til at svare tilbage og flinke at snakke med. Jeg vil ikke være bange for at handle med dem igen.

Mvh Kenneth
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"