Booster pumpe
- ordy
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5230 Odense M
- Saltvand siden?: 2009
Booster pumpe
Heej..
Overvejer om jeg skal købe mig en booster pumpe, efter jeg har skiftet filterne til nogle mere optimale i mit osmose anlæg er det som om at vandsspildet er blevet alt for stor 1 / 10
hvor det før lå på 1/3
Mit anlæg er dette http://www.ebay.de/itm/5-STUFIGE-UMKEHR ... 1069203670
og har et max tryk på 8,6 bar ..
samme forhandler sælger en pumpe der passer til og levere de 8.6 bar til omkring 500 kr
Men er lige stødt på denne pumpe http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... ts_id=1741 den levere godt nok kun 5 bar men er også væsentlig billigere ..
Hvad ville i vælge ?
Overvejer om jeg skal købe mig en booster pumpe, efter jeg har skiftet filterne til nogle mere optimale i mit osmose anlæg er det som om at vandsspildet er blevet alt for stor 1 / 10
hvor det før lå på 1/3
Mit anlæg er dette http://www.ebay.de/itm/5-STUFIGE-UMKEHR ... 1069203670
og har et max tryk på 8,6 bar ..
samme forhandler sælger en pumpe der passer til og levere de 8.6 bar til omkring 500 kr
Men er lige stødt på denne pumpe http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... ts_id=1741 den levere godt nok kun 5 bar men er også væsentlig billigere ..
Hvad ville i vælge ?
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
- bhansen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2010
Re: Booster pumpe
Hej,
Til orientering, så købte jeg for noget tid siden den pumpe, som du har linket til på de 5 bar, men da jeg modtog den, så var der ingen fittings med, til at slutte slangerne fast til pumpen og da jeg ikke viste hvor og hvilke fittings, som ville passe, så endte det med at jeg sendte den retur.
Det er selvfølgeligt en mulighed, at skrive til dem og spørge om de har fittings også, men jeg blev lettere irriteret over at det ikke fremgik, at der ikke var tilslutningsmuligheder med.
Til orientering, så købte jeg for noget tid siden den pumpe, som du har linket til på de 5 bar, men da jeg modtog den, så var der ingen fittings med, til at slutte slangerne fast til pumpen og da jeg ikke viste hvor og hvilke fittings, som ville passe, så endte det med at jeg sendte den retur.
Det er selvfølgeligt en mulighed, at skrive til dem og spørge om de har fittings også, men jeg blev lettere irriteret over at det ikke fremgik, at der ikke var tilslutningsmuligheder med.
Hilsen
Brian
Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brian
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En pumpe som giver et højere tryk en membranerne er beregnet til ødelægger dem ret hurtigt.
De fleste af de mindre anlæg er udstyret med membraner der kan klare 5 bar
De fleste af de mindre anlæg er udstyret med membraner der kan klare 5 bar
En 100gpd skal helst have 60 psi for at yde bedst. Såååå jeg ville ikke købe boosterpumpen for lille. Har en fra saltbandsbutikken den har kørt 5 år 

- ordy
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Mit anlæg er 350 GPD
Det eneste sted jeg kan finde en pumpe som er stor nok til en overkommelig pris er ved forhandleren jeg har købt anlægget igennem ..
Som sagt kan anlægget maks tåle 8,6 bar men overvejler lidt om jeg kan nøjes med en på 5-6 bar
Det eneste sted jeg kan finde en pumpe som er stor nok til en overkommelig pris er ved forhandleren jeg har købt anlægget igennem ..
Som sagt kan anlægget maks tåle 8,6 bar men overvejler lidt om jeg kan nøjes med en på 5-6 bar

300-350gpd skriver du hvad membran sidder der i ? Kan du linke til anlægget.
Så fandt jeg anlægget. Hvis du ingen booster har nu, vil du helt sikker spære øjnene op med denne booster, den vil helt sikkert kunne give dig meget mere vand. Hvis du kører uden booster på sådan et anlæg, kan du næsten ikke presse vandet gennem membranen. Derfor er det faktisk nødvendigt og meget mere vand besparende med pumpe. Link til pumpe som virkelig sparker vand
http://saltvandsbutikken.dk/boost-pumpe-275l-p-298.html

- ordy
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Hej Brian ..bhansen skrev:Hej,
tror godt jeg kan finde ud af hvilket fittings jeg skal bruge..
men var der heller ikke strømforsyning med til den ?
Vh martin
- ordy
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Jesper ØH skrev:Så fandt jeg anlægget. Hvis du ingen booster har nu, vil du helt sikker spære øjnene op med denne booster, den vil helt sikkert kunne give dig meget mere vand. Hvis du kører uden booster på sådan et anlæg, kan du næsten ikke presse vandet gennem membranen. Derfor er det faktisk nødvendigt og meget mere vand besparende med pumpe. Link til pumpe som virkelig sparker vand![]()
tror du ikke en 5 bars også ville gøre underværker ?
syntes satme 750 kr er meget for en pumpe + fitings og forsendelse så er det jo ligeved prisen er den samme som for anlægget

- bhansen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2010
Nope...heller ingen strømforsyning.ordy skrev:Hej Brian ..bhansen skrev:Hej,
tror godt jeg kan finde ud af hvilket fittings jeg skal bruge..
men var der heller ikke strømforsyning med til den ?
Vh martin
Hilsen
Brian
Brian
Helt sikkert en 5 bar vil give dig 4-5 gange så meget vand som nuordy skrev:Jesper ØH skrev:Så fandt jeg anlægget. Hvis du ingen booster har nu, vil du helt sikker spære øjnene op med denne booster, den vil helt sikkert kunne give dig meget mere vand. Hvis du kører uden booster på sådan et anlæg, kan du næsten ikke presse vandet gennem membranen. Derfor er det faktisk nødvendigt og meget mere vand besparende med pumpe. Link til pumpe som virkelig sparker vand![]()
tror du ikke en 5 bars også ville gøre underværker ?
syntes satme 750 kr er meget for en pumpe + fitings og forsendelse så er det jo ligeved prisen er den samme som for anlægget

- ordy
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
ænder med jeg bestiller det fra den tyske forhandler 8,6 bar tryk og 1600 ml/Minuttet
Såå glæder jeg mig bare til at spare en masse vand, det andet blev sgu for dyrt i længen
Tak for hjælpen alle sammen
Vh Martin
Såå glæder jeg mig bare til at spare en masse vand, det andet blev sgu for dyrt i længen

Tak for hjælpen alle sammen

Vh Martin
en permeatpumpe som f.eks. den fra Waterpilot, som der linkes til, er IKKE en boosterpumpe, men blot lidt snyd. Den snupper noget af trykket fra affaldsvandet og udnytter det til membranen og derfor er den billig.
- ordy
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Hej Michael ..
Tak for info er godt nok ikke waterpilot´s pumpe jeg bestilte da jeg var i tvivl om 5 bar var nok ..
bliver denne her i stedet http://shop.strato.de/epages/61227110.s ... cts/HF8005
Men er da lidt interesseret i at høre hvorfor du mener deres pumpe er snyd .. gør den ikke det samme som alle andre "booster pumper" hæver vandtrykket umiddelbar inden det rammer membranet ?
Medmindre kan skal koble spildevandet på den kan jeg da ikke se noget snyd i den ?
Tak for info er godt nok ikke waterpilot´s pumpe jeg bestilte da jeg var i tvivl om 5 bar var nok ..
bliver denne her i stedet http://shop.strato.de/epages/61227110.s ... cts/HF8005
Men er da lidt interesseret i at høre hvorfor du mener deres pumpe er snyd .. gør den ikke det samme som alle andre "booster pumper" hæver vandtrykket umiddelbar inden det rammer membranet ?
Medmindre kan skal koble spildevandet på den kan jeg da ikke se noget snyd i den ?
Gondzik er OK, jeg har løbende kontakt med ham, og køber måske pumper fra ham fremover. En permeatpumpe svarer lidt til det, der foregår i busserne: man ophober noget af bremseenergien og bruger den til at starte på. En boosterpumpe er en enhed i sig selv, ligesom motoren i bussen.