[center] [/center]
[center]Når nu har jeg fået så meget hjælpe fra jer herinde til at komme igang med saltvand, så skal resultatet da også deles med jer

Akvariet er et Akvastabil 250L (100x50x50) med et fuldt dækkende armatur.
Midt for på baggrunden har jeg lavet en intern sump med målene 40x15x47 (B x D x H), hvori skummer, varmelegeme og returpumpe står.
Af udstyr har jeg følgende:
Skummer
- Deltec MC500
Returpumpe
- TUNZE Silence Recirculation Pump 1073.008
Varmelegeme
- Jäger 150W
Cirkulationspumpe
- Tunze Turbelle nanostream 6015 (x3)
- Tunze Turbelle nanostream 6025
Lys
- Silent Storm - Perfect Reef 90cm[/center]
[center]> Bordet <[/center]
[center] [/center]
[center]> Akvarie og sump <[/center]
[center] [/center]
[center]> Lampe <[/center]
[center]Fra mine ferksvandsdage havde jeg gemt armaturet og håbede derfor, at jeg kunne genbruge dette, da jeg har været ret glad for det, både design- og kvalitetsmæssigt.
Med mange gode råd fra Marco, købte jeg Silent Storm - Reef Perfect 90cm, med henblik på, at den skulle monteres hvor de gamle lysstofrør havde siddet i armaturet.
Lampen er sat fast med tykke stribs, 5 steder ned langst armaruret. Idet, at lampen har en buet top, er der sat små stykkeklodser rundt om, for at stabilisere lampen.
Alt i alt er det lykkedes rigtigt godt - det eneste minus jeg kan komme på er, at det er anbefalet at lampen skal side min. 10 cm over vandoverfladen, hvor min lampe kun hænger omtrent 5-6 cm over. Dette gør, at der enkelte steder kan ses små blå pletter, men dette er så lidt, at det ikke har været noget problem overhovedet.[/center]
[center] [/center]
[center]> Resultat <[/center]
[center] [/center]