Flemming skrev:Hej Peder,
Måske er du låst i tanken om at skulle hæve sænke lamperne, og derfor kan mit indlæg her være off topic.
Men, jeg har lavet det på min balje således at jeg har en stor fast plade (hvor alle lamperne er monteret på) som kan køres til siden på skinner med rullehjul.
Det er en billig og nem løsning, hvis det handler om at skulle komme til akvariet uden lamper indover baljen.
Blot en tanke om en anden måde....

Hejsa, er en god ide
Men jeg "vil" gerne ha mulighed for at hæve og sænke,pga den mulighed det giver for ekstra styring af lysintensitet.
Min kammerat og jeg sku ha kigget på det i går, men "kom" til at drikke 5-6 flasker rødvin istedet

lol
Så massiv hovedpine, men er dog blevet enige om følgende.
En plade på 140x100 skal bruges som holder til lamperne.
Det bliver enten i en cm klar acryl, eller aluminium - hvad siger i ? Synes acryl er et smukt materiale,og jeg foretrækker det nok - men til gengæld vil ledninger jo ikke skjulespå samme måde af den klare acryl.
Frank har alleredelavet skabelon af Radions, således at jeg blot skal markere stederne de skal være, og han vil så CNC fræse huller ud til lamperne.(tror nok det hedder cnc) Vi mangler lige Maxspecten, således at denne kan laves på pladen.
Selve enheden/enhederne der skal klare løftet bliver formentlig diskuteretover mere rødvin en anden dag
Frank havde ideer til både manuelle "lette" hejs,og elektriske, men kan simpelthen ikke huske dialogen
God weekend allesammen, og tak for input.
Mvh
Peder