Jeg er dog kommet i tvivl omkring bobbelfælden og dens effektivitet ! Jeg har lavet en tegning, da et billede siger mere end tusinde ord, men proportionerne på tegningen skal I ikke tage jer af! Disse er nemlig helt forkerte, og er kun tegnet som illustration
Bobbelfælde
-
Schwensen
- Rev haj

- Reactions: 2
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Bobbelfælde
Jeg ved at emnet har været oppe flere gange, men nu kommer det lige en gang til. Jeg sidder her på nattevagt, og overvejer, hvordan min kommende sump skal strikkes sammen. Jeg står nemlig, og skal til at lave den imorgen
Jeg er dog kommet i tvivl omkring bobbelfælden og dens effektivitet ! Jeg har lavet en tegning, da et billede siger mere end tusinde ord, men proportionerne på tegningen skal I ikke tage jer af! Disse er nemlig helt forkerte, og er kun tegnet som illustration
Det er den røde linje, som repræsentere den første del af bobbelfælden, jeg er i tvivl om. Kan denne ikke helt udelades? Gør denne nogen gavn - hvis ikke så optager den jo bare plads!?
- Ryom
- Rev haj

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Bobbelfælde
Jo jeg ville også undlade den røde streg. Du skal jo trække det vand uden luftbobler (som er i bunden) over i returkammeret.
Istedet kunne du jo lave flytte pladen over foran skillerummet ved skummeren, og derved lave en bobblefælde mere.
Istedet kunne du jo lave flytte pladen over foran skillerummet ved skummeren, og derved lave en bobblefælde mere.
- mipe
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Grunden til at den skillevæg bruges er at skidt/sand som samler sig på bunden, i dette tilfælde fragment rummet, ellers vil blive trukket med over i returkammeret og videre op i displayet!
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk

- Reactions: 3
- 15
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Kan man så ikke bare fjerne den sidste væg i bobbel fælden i stedet?mipe skrev:Grunden til at den skillevæg bruges er at skidt/sand som samler sig på bunden, i dette tilfælde fragment rummet, ellers vil blive trukket med over i returkammeret og videre op i displayet!
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
- mipe
- Rev haj

- 17
- Kontakt:
Det kan man godt, men så kan man pludselig få problemer med proteinoverflade i returkammeret! 
- AndersBoerglum
- Rev haj

- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
-
Schwensen
- Rev haj

- Reactions: 2
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Det er bare så hulens besværligt, når først der er vand i systemet!andersboerglum skrev:Du kan jo prøve, for du kan jo altid lime den i
Men vil set skidt ikke bundfælde i refugiet? Og forhåbentligt give noget næring dertilmipe skrev:Grunden til at den skillevæg bruges er at skidt/sand som samler sig på bunden, i dette tilfælde fragment rummet, ellers vil blive trukket med over i returkammeret og videre op i displayet!
- AndersBoerglum
- Rev haj

- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Du kan vel tømme sumpen ret hurtigt alt efter hvor stor den er.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- mipe
- Rev haj

- 17
- Kontakt:
Du vil altid havde bundfald hele vejen igennem systemet, så det gælder om at formindske det hvor man kan.Schwensen skrev:Men vil set skidt ikke bundfælde i refugiet? Og forhåbentligt give noget næring dertil
- MoG
- Rev haj

- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Min bobbelfælde ser sådan ud som du via din tegning har illustreret.. Mellem den røde og sorte (lange) streg, har jeg et stykke filtersvamp i bunden og filtervat i toppen..
Morten