hvad kan der ske
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2012
hvad kan der ske
hejsa
mig og damen er helt nye inde for denne verden men vi har købt 2 saltvandsakvarier, et hvor vi selv skulle sørge for at der kom vand osv i og så et hvor vand, fisk og sten er i, men imorges da vi stod op så vi at det akvarie med fisk i var utæt.
dagen forinden havde vi gjort det store akvarie klar (200 l) så det kunne begynde processen og blive modnet, men som sagt dagen efter så finder vi ud af at der er hul på det lille akvarie, ikke særlig meget men stadig så meget at vores gulv blev vådt så turde ikke vente med at få det tømt. den enste løsning vi lige kunne se var at fylde alt indhold fra det lille akvarie over i det store incl. ca 40 l vand, men hvad så nu, vil fiskene dø eller hvad vil der ske.
fiskene ser ud til at trives rigtig fint og temp, og saltindhold ser rigtigt fint ud.
lige et andet spørgsmål
vores de ene par fisk har fundet et godt gemmested ved stenene men de er begyndt at svømme helt ned til bunden og så vifter de sandet væk med halen. hvorfor gør den det
hilsen martin
mig og damen er helt nye inde for denne verden men vi har købt 2 saltvandsakvarier, et hvor vi selv skulle sørge for at der kom vand osv i og så et hvor vand, fisk og sten er i, men imorges da vi stod op så vi at det akvarie med fisk i var utæt.
dagen forinden havde vi gjort det store akvarie klar (200 l) så det kunne begynde processen og blive modnet, men som sagt dagen efter så finder vi ud af at der er hul på det lille akvarie, ikke særlig meget men stadig så meget at vores gulv blev vådt så turde ikke vente med at få det tømt. den enste løsning vi lige kunne se var at fylde alt indhold fra det lille akvarie over i det store incl. ca 40 l vand, men hvad så nu, vil fiskene dø eller hvad vil der ske.
fiskene ser ud til at trives rigtig fint og temp, og saltindhold ser rigtigt fint ud.
lige et andet spørgsmål
vores de ene par fisk har fundet et godt gemmested ved stenene men de er begyndt at svømme helt ned til bunden og så vifter de sandet væk med halen. hvorfor gør den det
hilsen martin
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: hvad kan der ske
Hvis du sørger for en god cirkulation, og skummer på akvariet, burde det nok kunne gå.
Find så også lige nogle rene spande og bland noget mere saltvand. 40 liter i et 200 liters batter ikke meget.
Men jeg vil mene at det er et langt og sejt træk I har foran jeg lige nu, med et utæt akvarie og et som slet ikke var klar endnu.
Så held og lykke med projektet
Find så også lige nogle rene spande og bland noget mere saltvand. 40 liter i et 200 liters batter ikke meget.
Men jeg vil mene at det er et langt og sejt træk I har foran jeg lige nu, med et utæt akvarie og et som slet ikke var klar endnu.
Så held og lykke med projektet
- Ondemand
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7570 Vemb
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro
Velkommen til 
Det var da en træls start på saltvandshobbyen
Enten kan i beholde fiskene i det store 200L, og så hver/hver anden dag tilføje 20 liter nyt saltvand over et par timer. Dog vil ulempen komme senere når i smider flere sten i baljen, hvor der så højest sandsynligt vil komme en indkøringsfase. Hvilke fisk er der tale om? Nogle er mere hårdføre end andre og kan klare en indkøringsfase i bedste fald.
Ellers kan i finde et lille 60 liters, som midlertidig erstatning for den der gik i stykker. De kan fås for 100 kr brugt, nogle gange gratis, og der kan fiskene fint gå indtil i får det store akvarie startet rigtigt op
Mvh Thomas

Det var da en træls start på saltvandshobbyen

Enten kan i beholde fiskene i det store 200L, og så hver/hver anden dag tilføje 20 liter nyt saltvand over et par timer. Dog vil ulempen komme senere når i smider flere sten i baljen, hvor der så højest sandsynligt vil komme en indkøringsfase. Hvilke fisk er der tale om? Nogle er mere hårdføre end andre og kan klare en indkøringsfase i bedste fald.
Ellers kan i finde et lille 60 liters, som midlertidig erstatning for den der gik i stykker. De kan fås for 100 kr brugt, nogle gange gratis, og der kan fiskene fint gå indtil i får det store akvarie startet rigtigt op
Mvh Thomas
Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
det er 40 liter af det gamle vand og ca 120 l nyblandet i. vi har skummer og godt med cirkulation.
det som der ikke var klar er det som vi har hældt fiskene over i og så smidt det andet ud som var utæt, så håber inderligt at det går og ikke mister nogle fisk
og tak for svar
det som der ikke var klar er det som vi har hældt fiskene over i og så smidt det andet ud som var utæt, så håber inderligt at det går og ikke mister nogle fisk
og tak for svar

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
ja det er en rigtig træls start men sådan er det jo, håber bare på det går
- Ondemand
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7570 Vemb
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro
De 2 blå fisk med gul bug er nok "svensker" en damsel. De er ret hårdføre, men desværre også ret aggresive. I et akvarie på din størrelse tror jeg dog ikke det bliver et problem. Fiskene er faktisk ret flotte og giver akvariet lidt liv og farve. Håber det stadig går planmæssigt efter flytningen til det store akvarie
Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Ondemand skrev:De 2 blå fisk med gul bug er nok "svensker" en damsel. De er ret hårdføre, men desværre også ret aggresive. I et akvarie på din størrelse tror jeg dog ikke det bliver et problem. Fiskene er faktisk ret flotte og giver akvariet lidt liv og farve. Håber det stadig går planmæssigt efter flytningen til det store akvarie
ja det er sådan en, vi har 2 af dem og indtil videre fugere de 4 fisk og vores hummer og krebsen storartede

så vi krydser meget fingre for det går