UV lys/filter

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
hyggelig75
Copepod
Copepod
Reactions: 0
13
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 2011

UV lys/filter

Indlæg af hyggelig75 »

kan det være en fordel at bruge uv filter til ens saltvand ????

har nemmelig en vi har brug til vore have dam kan det være en god id at koble det til ??
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: UV lys/filter

Indlæg af Bingocaller »

Jeg bruger uv når jeg har fisk i der godt kan få pletter - bare sørg for det er kraftigt nok og flowet er tilpas langsomt
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: UV lys/filter

Indlæg af Carsten »

hyggelig75 skrev:kan det være en fordel at bruge uv filter til ens saltvand ????

har nemmelig en vi har brug til vore have dam kan det være en god id at koble det til ??
Det I har er sandsynligvis ikke ret meget bevendt i saltvand. Med mindre det er på 54watt eller mere.
I ferskvand, bruges det jo til at dræbe algerne i vandet med. Det er heldigvis ikke noget problem i saltvand.
Grunden til at det skal være så kraftig, er at de parasitter som uv røret skal dræbe, er ret hårdnakkede, så der skal en kraftig bestråling til.
Der har været snak om at man kunne nedsætte gennemløbshastigheden med mindre uv anlæg, så parasitterne blev udsat for uv strålerne i længere tid, en om der kom noget ud af det
husker jeg ikke.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"