Da vi havde tråden omkring opdræt af artemia samt opfodring af samme, satte jeg en murerbalje op uden for på terrassen.
Jeg havde lige lavet vandskift og havde i den forbindelse suget en del glasroser, hvoraf mange var meget store, med ud.
Dette vand, uden bundfald, hældte jeg op i murerbaljen for at artemiaerne havde noget foder at starte på.
Jeg hældte så nogle nyklækkede atemia i og så kom der nattefrost.
Jeg lagde en vintermåtte hen over om natten, men det var koldt hele dagen omend der ikke var frost i dagtimerne.
Jeg fodrede med lidt spirulina, men kunne ikke se nogle levende artemia efter et par dage.
Det viste sig siden (efter en god måned) at der alligevel var nogle artemia der havde overlevet og jeg begyndte at fodre igen.
Men det svandt i dem og til sidst var der ikke flere.
Ved et nærmere eftersyn, så viste det sig at der var flere store glasroser som sad på bunden af murerbaljen.
Store og velnærede, men ingen artemia.
Der er da ikke noget at sige til, at de er svære at udrydde. Nattefrost kan de åbenbart fint klare. Har også hørt om nogen der har sat sig på varmelegemer.
Det er da tolerance så det vil noget.
Er ved at teste om de kan klare sig uden ilt. Har suget flere op igår i spandpumpen. Nu får den lov at stå i en uges tid med hanerne lukkede og så må vi se.
Erik
Sejlivede krapyl
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 366
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Sejlivede krapyl
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;