I konkurrence med sig selv......

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

I konkurrence med sig selv......

Indlæg af palamo123 »

Hej folkens,

Er der nogle af jer der ligsom mig der evigt konkurrerer med sig selv, når man udfører diverse opgaver på jeres setup.

Jeg har taget mig selv i jeg hele tiden prøver at optimere tiden og måden skummeren eventuelt skal renses på.

Hertil aften skiftede jeg rowaphos i reaktoren. 5 minutter ren fra den er ude til den er inde med nyt rowa :-) dette punkt tror jeg er reduceret fra 25 minutter i mit gamle setup til nu 5 min i det nye.

Jeg oplever det samme når jeg gennemfører alle vandtests. Bom bom bom....tingene skal være effektive uden man slækker på grundigheden.

Anyway - tiden skal jo gå med noget mens man venter på korallerne gror :-)
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
20
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: I konkurrence med sig selv......

Indlæg af Flemming »

Hey...
Ikke her!
Jeg har lært at nyde tingene og tage mig den tid den nu tager at passe en hobby som vores.
Jeg har alt for godt lært på den hårde måde, at alt indenfor saltvand kræver tålmodighed.
Så istedet for at rushe en pligt igennem....vælger jeg at glæde mig over de gode ting man gør for at pleje dyrene.
Men vi er jo så forskellige :-)
Hilsen
Flemming
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Flemming skrev:Hey...
Ikke her!
Jeg har lært at nyde tingene og tage mig den tid den nu tager at passe en hobby som vores.
Jeg har alt for godt lært på den hårde måde, at alt indenfor saltvand kræver tålmodighed.
Så istedet for at rushe en pligt igennem....vælger jeg at glæde mig over de gode ting man gør for at pleje dyrene.
+1
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
spdiving

Indlæg af spdiving »

Nyder at gøre noget ved akvariet og den dag det bare skal overstås så bliver akvariet solgt.

En ting jeg er glad for er at jeg laver hurtigt osmosevand og ikke skal stå i flere dage for at have både vand og salt klar for at lave et 250l vandskifte på mit system. Som jeg i øvrigt er meget omhyggelig med og suger altid sumpen ren i bunden samt støvsuger bundlaget for snavs.
Det tager som regel omkring 2 timer at lave osmosevand :beer:

Steen
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Jeg nyder ihvertfald ikke at skulle adskille min ATI PowerCone 200i pumpe fra keglen for derefter at adskille pumpehuset med lange skruer bare for at rengøre rotor, alene fordi den taber pusten med kun 1-2 ugers mellemrum - andre skummere køre i månedsvis uden anden tilsyn end rengøring af selve koppen...

Samt opsugning af Cyano for at se det blomstre op igen allerede dagen efter...

Så der er meget forskel på hvilke opgaver det er, syntes jeg...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Enig med Flemming, Peder og Steen. Det skal være hygge og ikke blot et job der skal overståes
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

tror nu heller ikke helt det er sådan han mener det, ihvertfald ikke sådan jeg forstår det, kender da godt at man prøver at finde nye måder og hurtigere måder at klare tingene på. Dette medfører jo ikke at man ikke nyder tingene, blot at man er lidt mere effektiv end når man er helt grøn.. tog det lige så lang tid at rense skummeren som første gang man gjorde det, ville enhver da køre lidt sur i det ;) især når man skifter setup, prøver alle da at optimere tilgængeligheden.. og mindske vedligeholdelses arbejdet :)
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

hellfish skrev:tror nu heller ikke helt det er sådan han mener det, ihvertfald ikke sådan jeg forstår det, kender da godt at man prøver at finde nye måder og hurtigere måder at klare tingene på. Dette medfører jo ikke at man ikke nyder tingene, blot at man er lidt mere effektiv end når man er helt grøn.. tog det lige så lang tid at rense skummeren som første gang man gjorde det, ville enhver da køre lidt sur i det ;) især når man skifter setup, prøver alle da at optimere tilgængeligheden.. og mindske vedligeholdelses arbejdet :)
Præcis. Det er sådan jeg mener det.
Jeg nyder skam mit akvarie og arbejdet med det - vi ved jo alle tålmodighed er en dyd....Men derfor kan man jo godt optimere hist og pist
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 47
18
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Jeg kan nu godt følge dig, Kenneth. Når jeg skifter Zeo, RowaPhos, kul etc. tømmer jeg sumpen helt og renser alt, hvorefter jeg fylder nyt i reaktoren og fylder 35L friskblandet vand på. Dette tager nogle timer - tid, som jeg godt kunne bruge på andre ting. Her forsøger jeg at optimere arbejdsgangen så tiden bliver udnyttet bedst muligt.

At nusse i akvariet er en helt anden ting - det er hyggeligt og kreativt :wink:
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Flemming skrev:Hey...
Ikke her!
Jeg kan ikke være mere enig.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"