Carsten skrev:Jeg behøver vel ikke fortælle dig at Cree også laves i Kina.
Og til vores brug er Kina dioder fine nok. Skulle der smutte en enkelt, så koster det ingen ting at få nogle nye i forhold til Cree.
Nogle producenter stiller osse krav til deres Kina partnere og levere derfor kvallitet og andre kina ting er bare lavet som det rene lort...
- og når Cree lover ca. 10 års holdbarhed, ville jeg ikke risikerer at skulle lodde nye kina dioder på lampen i utide... - ryger der én skal man teste alle for at finde fejlen og indtil man får lavet skidtet er der de 8-14 led mindre lys i lampen, så jeg ville heller ikke nøjes med tilfældige kina dimser...
Jeg havde nær blæst mit lille 45L omkuld, da jeg sætte en Tunze 6015 i, der jo køre ligeså "få" liter i timen som min tidligere kinapumpe gør, men kina bruger åbentbart ikke samme måle enhedder som resten af verden gør, og jeg kender til svindel af kamerabatterier og flashkort der ikke lever op til hvad den rigtige producent lover, da de andre er dårlige kopivare...
Så det er ikke ligemeget hvem er laver tingene i kina og hvem de producerer til...