Hej
Jeg vil købe nogle testsæt til mit saltvandsakvarie
På fx www.deepocean.dk er der flere forskellige mærker testsæt
Er der nogen grund til ikke bare at købe de billigste? Måler de ikke fint resultat?
Der er ret stor prisforskel nemlig. Hvad siger I andre?
Testsæt
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Testsæt
Hvis du søger lidt på forummet så skulle der gerne komme utallige hits med flere tråde der omhandler diverse test sæt.
De billige er ofte ikke så præcise som de dyre, men er lidt en jungle at finde rundt i... Søg og så finder du det du søger
De billige er ofte ikke så præcise som de dyre, men er lidt en jungle at finde rundt i... Søg og så finder du det du søger

[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Et stykke hen ad vejen er vi enige. Der er visse test som er helt simple såsom ph og kh. Der er det bare at købe de billigste. Jeg har selv brugt JBL's kh test, som ikke koster ret meget, og efter min mening er ok. Men når vi kommer til de mere komplicerede test, vil det være spild af penge blot at købe det billigste, men Ca, Mg og ikke mindst Po4 kræver et ordenligt test sæt. I øjeblikket er det Rowa/Deltec's po4 sæt der er de mest præcise samt Hanna's po4 tester
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Carsten hvad sp med mg og ca er saliferts ikke ok til det ? eller synes du også man her skal investere i dyrere?