Stik
-
- Foxface
- Reactions: 0
- 13
- Postnummer: 6823 Ansager
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 6823 ansager
Stik
Hej overvejer og samle lampe og cirkulationspumpe stil oppe i lampeskjuleren, men hvordan før jeg lige med stikdåsen den har vel ikke godt af og stå i dampen af saltvand?? køber man bare de der udendørs grønne nogen?? 

Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Stik
Giv dem et godt skud silikonespray. Der er ikke nogen stik der kan holde til det, men man kan da afhjælpe problemet lidt.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- PoulD
- Rev haj
- Reactions: 17
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Nu ved jeg jo ikke hvordan dit akvarie står, men jeg havde præcis samme overvejelser da det er mere end træls i min opstilling, at få kablerne ned i underskabet hver gang der skal rense pumper. Jeg endte op med at have stikkene bag ved akvariet lige under hullet i bagsiden af lyskassen (Har så lige en strips der går ned og har fat, så jeg kan trække stikkene op når de skal skilles).
Mine lampeledninger går dog helt ned i underskabet, men de skal jo heller ikke afmonteres hver tredie måned.
Hvis jeg må stjæle tråden lidt, uden dog at afspore den: Jeg har overvejet at have USB kablet permanent i min ene Radion lampe, men tør dog ikke helt. Er der nogen der har erfarring med det? (skulle man måske lægge en pølse med limpistolen rundt om stikket?)
//Poul
Mine lampeledninger går dog helt ned i underskabet, men de skal jo heller ikke afmonteres hver tredie måned.
Hvis jeg må stjæle tråden lidt, uden dog at afspore den: Jeg har overvejet at have USB kablet permanent i min ene Radion lampe, men tør dog ikke helt. Er der nogen der har erfarring med det? (skulle man måske lægge en pølse med limpistolen rundt om stikket?)
//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Jeg ville stadig bruge silikonespray, det er kraftigt vandafvisende, og da saltvand har det med at kravle helt vildt, så ville jeg nok hellere sætte pengene på det.PoulD skrev:Nu ved jeg jo ikke hvordan dit akvarie står, men jeg havde præcis samme overvejelser da det er mere end træls i min opstilling, at få kablerne ned i underskabet hver gang der skal rense pumper. Jeg endte op med at have stikkene bag ved akvariet lige under hullet i bagsiden af lyskassen (Har så lige en strips der går ned og har fat, så jeg kan trække stikkene op når de skal skilles).
//Poul
Bare lige for at komme med et eksempel, så havde jeg malet baggrund på mit gamle akvarium, malingen slutter jo helt tæt til ruden, men alligevel kravlede saltet ind mellem malingen og ruden og fik det til at skalle af...

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
På stikproppen og ind i stikket - men altså på plasten, det vil ikke nytte noget på de strømførende dele. Ellers vil jeg også tro at batteripol-fedt vil være godt, men det er noget farligt klistret stads, du vil jo sikkert også gerne nemt kunne tage stikkene ud ved behov.Drelige skrev:Hvor skal jeg sprøjte silikone henne ???
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Nej, det er en god ide at tørre akvariet af med en ren klud med mellemrum, på den måde kan man standse saltet i at kravle.Drelige skrev:puha er ikke glad for du siger malingen skaller af
Faktisk, for det ikke skal være løgn så "tømte" akvariet sig selv, dvs. der sad en kantliste i plast hele vejen rundt om akvariet, når så saltet havde kravlet herind under så må kapilæreffekten havde taget over, for der løb en fin lille stribe saltvand ned af glasset hele tiden. Så skulle listen lige af og gøres ren så kunne det holde en måneds tid igen

Ved ikke om det det gav mening..

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions: 19
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Jeg har været ude for det samme, mit første boyu 58L, tømte sig halvt, gal et chok jeg fik da jeg kom hjem og der lå en kæmpe sø foran akvariet, troede først det var flækket med nej, det var vandet der løb ned langs glasset indefra plast kanten.AndersGS skrev:Faktisk, for det ikke skal være løgn så "tømte" akvariet sig selv, dvs. der sad en kantliste i plast hele vejen rundt om akvariet, når så saltet havde kravlet herind under så må kapilæreffekten havde taget over, for der løb en fin lille stribe saltvand ned af glasset hele tiden. Så skulle listen lige af og gøres ren så kunne det holde en måneds tid igen
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- AndersGS
- Rev haj
- 17
- Kontakt:
Ja, det er faktisk lidt vildt..Nicki Henriksen skrev:Jeg har været ude for det samme, mit første boyu 58L, tømte sig halvt, gal et chok jeg fik da jeg kom hjem og der lå en kæmpe sø foran akvariet, troede først det var flækket med nej, det var vandet der løb ned langs glasset indefra plast kanten.AndersGS skrev:Faktisk, for det ikke skal være løgn så "tømte" akvariet sig selv, dvs. der sad en kantliste i plast hele vejen rundt om akvariet, når så saltet havde kravlet herind under så må kapilæreffekten havde taget over, for der løb en fin lille stribe saltvand ned af glasset hele tiden. Så skulle listen lige af og gøres ren så kunne det holde en måneds tid igen
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk