Sinulariaklovne

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Sinulariaklovne

Indlæg af Nolan »

Jeg har to klovne og én stor flot Sinularia.
De to klovne har forelsket sig godt og grundigt i Sinulariaen og bruger den som legeplads/seng/badedyr/whatever....

Det resulterer jo så i, at jeg stort set aldrig ser den stå med polypperne fremme. Lige når jeg fodrer får den ro (de to madglade dyr har travlt med at spise....) og efter et par minutter begynder den så småt at blive "fluffy" men kort tid efter er den jo så gal igen, når klovnene vender hjem.

Kan den holde til det eller skal jeg være bekymret ?

/Kim
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

har detsværre ikk svar på dit spørgsmål....! men kan du ikk ta et billede ser sikkert sjovt ud :wink:
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Tja, hvis ikke koralpolypperne kan fange nok foderemner, kan det godt blive et problem. Dog er Sinularia så hårdfør, at jeg tror der skal meget til, før den dør af det.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Jeg havde i en periode på ca. 1/2 år en sinularia. Jeg tror kun jeg så polypperne 4 - 5 gange og den voksede aligevel og havde det da fint end til den bliv solgt. Det skal lige siges at der var ikke nogle klovne eller andet der generede den.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

En Sinularia, behøver ikke at blive fodret. Den lever primært af de zoochaceller den har i kroppen. Og fordi den ikke behøver at blive fodret, behøver den ikke at have polypperne ude.
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Nadia »

Før du hentede dem hos mig, har de gået i Sinulariaen i laang tid, uden problemer med korallen. Altså den voksede stadig o.s.v :)
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten skrev:En Sinularia, behøver ikke at blive fodret. Den lever primært af de zoochaceller den har i kroppen. Og fordi den ikke behøver at blive fodret, behøver den ikke at have polypperne ude.
Carsten, ligge for at sikre mig, at vi er enige, så er det da kun i koralpolypperne, der sidder zooxanthealler?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Nadia skrev:Før du hentede dem hos mig, har de gået i Sinulariaen i laang tid, uden problemer med korallen. Altså den voksede stadig o.s.v :)
Ja, men jeg blev sgu lidt nervøs alligevel :?
Den reagerer til tider lidt kraftigt på deres noget voldsomme behandling. De lægger jo ikke finner (fingre ?) imellem.

Men tak for svarene alle - jeg er noget mere rolig nu :wink:

Mvh
Kim
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Ok - ny erfaring til Kim..... :

Sinulariaen så noget medtaget ud igår. Faktisk ret så medtaget - jeg troede sgu det var ude med den.

Her til morgen - jeg kunne ikke rigtigt se det tydeligt (lyset tændes først kl. 12) - men den var i gang med at smide skindet.
Her til aften ser den så bedre ud end nogensinde. Den står rank, flot og udfoldet med polypperne ude og er tilsyneladende ligeglad med at klovnene stadig tæsker rundt i den.

Normal adfærd ? Aner det ikke men den har det ihvertfald en hel del bedre end nogensinde før.

Og jeg skal nok lige smide et billede, når det lykkes mig at få kameraet til at opføre sig ordentligt.

Mvh
Kim
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

mads-fisk skrev:
Carsten skrev:En Sinularia, behøver ikke at blive fodret. Den lever primært af de zoochaceller den har i kroppen. Og fordi den ikke behøver at blive fodret, behøver den ikke at have polypperne ude.
Carsten, ligge for at sikre mig, at vi er enige, så er det da kun i koralpolypperne, der sidder zooxanthealler?
Jeg mener også at de sidder i selve vævet. Ellers havde det vel ikke så katastrofale følger når en koral blev bleget.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"