Sinulariaklovne
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Sinulariaklovne
Jeg har to klovne og én stor flot Sinularia.
De to klovne har forelsket sig godt og grundigt i Sinulariaen og bruger den som legeplads/seng/badedyr/whatever....
Det resulterer jo så i, at jeg stort set aldrig ser den stå med polypperne fremme. Lige når jeg fodrer får den ro (de to madglade dyr har travlt med at spise....) og efter et par minutter begynder den så småt at blive "fluffy" men kort tid efter er den jo så gal igen, når klovnene vender hjem.
Kan den holde til det eller skal jeg være bekymret ?
/Kim
De to klovne har forelsket sig godt og grundigt i Sinulariaen og bruger den som legeplads/seng/badedyr/whatever....
Det resulterer jo så i, at jeg stort set aldrig ser den stå med polypperne fremme. Lige når jeg fodrer får den ro (de to madglade dyr har travlt med at spise....) og efter et par minutter begynder den så småt at blive "fluffy" men kort tid efter er den jo så gal igen, når klovnene vender hjem.
Kan den holde til det eller skal jeg være bekymret ?
/Kim
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Carsten, ligge for at sikre mig, at vi er enige, så er det da kun i koralpolypperne, der sidder zooxanthealler?Carsten skrev:En Sinularia, behøver ikke at blive fodret. Den lever primært af de zoochaceller den har i kroppen. Og fordi den ikke behøver at blive fodret, behøver den ikke at have polypperne ude.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ja, men jeg blev sgu lidt nervøs alligevelNadia skrev:Før du hentede dem hos mig, har de gået i Sinulariaen i laang tid, uden problemer med korallen. Altså den voksede stadig o.s.v

Den reagerer til tider lidt kraftigt på deres noget voldsomme behandling. De lægger jo ikke finner (fingre ?) imellem.
Men tak for svarene alle - jeg er noget mere rolig nu

Mvh
Kim
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ok - ny erfaring til Kim..... :
Sinulariaen så noget medtaget ud igår. Faktisk ret så medtaget - jeg troede sgu det var ude med den.
Her til morgen - jeg kunne ikke rigtigt se det tydeligt (lyset tændes først kl. 12) - men den var i gang med at smide skindet.
Her til aften ser den så bedre ud end nogensinde. Den står rank, flot og udfoldet med polypperne ude og er tilsyneladende ligeglad med at klovnene stadig tæsker rundt i den.
Normal adfærd ? Aner det ikke men den har det ihvertfald en hel del bedre end nogensinde før.
Og jeg skal nok lige smide et billede, når det lykkes mig at få kameraet til at opføre sig ordentligt.
Mvh
Kim
Sinulariaen så noget medtaget ud igår. Faktisk ret så medtaget - jeg troede sgu det var ude med den.
Her til morgen - jeg kunne ikke rigtigt se det tydeligt (lyset tændes først kl. 12) - men den var i gang med at smide skindet.
Her til aften ser den så bedre ud end nogensinde. Den står rank, flot og udfoldet med polypperne ude og er tilsyneladende ligeglad med at klovnene stadig tæsker rundt i den.
Normal adfærd ? Aner det ikke men den har det ihvertfald en hel del bedre end nogensinde før.
Og jeg skal nok lige smide et billede, når det lykkes mig at få kameraet til at opføre sig ordentligt.
Mvh
Kim
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg mener også at de sidder i selve vævet. Ellers havde det vel ikke så katastrofale følger når en koral blev bleget.mads-fisk skrev:Carsten, ligge for at sikre mig, at vi er enige, så er det da kun i koralpolypperne, der sidder zooxanthealler?Carsten skrev:En Sinularia, behøver ikke at blive fodret. Den lever primært af de zoochaceller den har i kroppen. Og fordi den ikke behøver at blive fodret, behøver den ikke at have polypperne ude.