opbygning af stenopsætning
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
opbygning af stenopsætning
Hej SF
jeg har fået et rsm 130 med ca. 7 kg sten så jeg skal have flere i, regner med at det bliver lidt pyramide form jeg laver, spørgsmålet er det nødvendig at lime stenene sammen eller skal jeg bare stable dem eller er der en helt 3 løsning?
hilsen
Dennis
jeg har fået et rsm 130 med ca. 7 kg sten så jeg skal have flere i, regner med at det bliver lidt pyramide form jeg laver, spørgsmålet er det nødvendig at lime stenene sammen eller skal jeg bare stable dem eller er der en helt 3 løsning?
hilsen
Dennis
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
- Saltvand siden?: 2010
Re: opbygning af stenopsætning
du skal huske at sætte stene ned før du kommer sand i. jeg har stablet mine men det skal stå meget sikkeret.
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9000 Aalborg
Har selt et red sea 130. Jeg har bare stablet dem. Og så limet fragmenter på de levende sten, eller går det galt når der kommer blæs på. Hvis du ikk sys de står sikkert når du stabler dem, vil jeg helt sikkert anbefale at lime. Håber du kunne bruge mit råd. Hilsen Martin.
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
takker for den hurtige tilbage melding, jeg købe et kørende akvarie så sandet var der i. martin hvad lim skal jeg bruge kan ikke huske hvad det hed det han sagde jeg kunne bruge til at lime fragmenterne fast
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Den nye lim fra ecotech er det bedste nogensinde! Den er dyr men klart det værd!den_ skrev:takker for den hurtige tilbage melding, jeg købe et kørende akvarie så sandet var der i. martin hvad lim skal jeg bruge kan ikke huske hvad det hed det han sagde jeg kunne bruge til at lime fragmenterne fast
Jeg har prøvet superfin og sticks og alt muligt andet lort - det her virker bare!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Bingocaller skrev: Den nye lim fra ecotech er det bedste nogensinde! Den er dyr men klart det værd!
Hvad er det for noget lim? Konsistens? og ikke mindst pris?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Gav 180 for den lille hos Moby- Carsten har den vist til 130
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Dyhr
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Kontakt:
Nu har jeg etableret 2 akvarier og har endnu ikke tænkt lim som en mulighed.
Er det flade glatte sten du har?
Alle mine sten er lidt ru, så hvis du lægger dem som du vil og så rokker lidt med dem, så plejer de at gribe fat i hinanden.
Hvis du er ude i en vild opsætning der nærmest skal ophæve tyngdekraften, så kan du med fordel bore huller i stenene og samle dem med et plasticrør/stang lidt som når man samler ikea møbler med dyvler.
Er det flade glatte sten du har?
Alle mine sten er lidt ru, så hvis du lægger dem som du vil og så rokker lidt med dem, så plejer de at gribe fat i hinanden.
Hvis du er ude i en vild opsætning der nærmest skal ophæve tyngdekraften, så kan du med fordel bore huller i stenene og samle dem med et plasticrør/stang lidt som når man samler ikea møbler med dyvler.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
- julle
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: fredericia
Lav den stensætning du vil ha, og derefter køber du noget redebond el. Lign og bruger det som lim..
Har lavet et uden denne løsning- og det blev rigtig skidt efter et par år.. Det er svært at arbejde med korallerne når underlaget ikke er stabilt..
Har lavet et uden denne løsning- og det blev rigtig skidt efter et par år.. Det er svært at arbejde med korallerne når underlaget ikke er stabilt..
Mvh
Martin Juhl
Martin Juhl
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
jeg takker for alle tilbagemeldingerne og har nu lavet stenopsætningen som jeg gerne ville have det, jeg bruge at stable dem uden lim eller lignende og jeg fik stablet dem så de låser hinanden og det er stabilt.
i skal have stor tak for hjælpen
i skal have stor tak for hjælpen