Red sea Max 250
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 1993
Red sea Max 250
Hej
Jeg går og overvejer at anskaffe mig et saltvandsakvarie og har kigget lidt rundt i København og også på nettet. Jeg tror jeg er endt med at overveje den færdige akvarieløsning; Red Sea Max 250.
Jeg har søgt lidt rundt for at finde nogle gode priser på akvariet og det billigste er indtil nu 9.500 ex levering
Nogen der ved om det kan skaffes billigere inden jeg springer ud i det?
Kunne vildt godt tænke mig at høre fra nogle af jer der har købt dette akvarium og høre hvad jeres mening er. Fungerer det super, hvad med larm, fordampning, hvad har I bygget op i det osv osv...?
Jeg havde saltvand som ung knægt og nu er interessen dukket op igen.
Håber at høre fra jer
Vh
Mikael
Jeg går og overvejer at anskaffe mig et saltvandsakvarie og har kigget lidt rundt i København og også på nettet. Jeg tror jeg er endt med at overveje den færdige akvarieløsning; Red Sea Max 250.
Jeg har søgt lidt rundt for at finde nogle gode priser på akvariet og det billigste er indtil nu 9.500 ex levering
Nogen der ved om det kan skaffes billigere inden jeg springer ud i det?
Kunne vildt godt tænke mig at høre fra nogle af jer der har købt dette akvarium og høre hvad jeres mening er. Fungerer det super, hvad med larm, fordampning, hvad har I bygget op i det osv osv...?
Jeg havde saltvand som ung knægt og nu er interessen dukket op igen.
Håber at høre fra jer
Vh
Mikael
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: 2860 Søbog
Re: Red sea Max 250
Kig her eller den blå avis alt andet er for dyrt...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Men man kan jo aldrig vide hvad man så helt får, hvis man køber brugt. Der kan jo være noget i vejen med akvariet, pumpene, eller andet
Er I glade for jeres RSM 250?
Er I glade for jeres RSM 250?
- Smenge
- Søstjerne
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8450 Hammel
- Geografisk sted: Hammel
Hejsa
Jeg købte et brugt RSM 250 fra okt. 2010 for 4000,- og har skiftet pumper, blæsere & skummer pga. af støj er pt. igang med at bygge ekstra blæser i pga. varme.
Jeg købte et brugt RSM 250 fra okt. 2010 for 4000,- og har skiftet pumper, blæsere & skummer pga. af støj er pt. igang med at bygge ekstra blæser i pga. varme.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Er udstyret i en helt ny ikke gode nok? Larmer den meget?
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Min umiddelbare opfattelse er, at folk skifter pumper, skummer mv.. Jeg var selv Hooked på sådan et Rsm 250 til at starte med.. Men gik helt væk fra det igen..
Morten
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har moddet the Shit ud af mit - men nok mest fordi jeg synes det er sjovt
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
MoG: hvad har du så fået i stedet for?
Jeg er dog selv mest til den færdige pakkeløsning hvor det hele er samlet. Men har svært ved at gennemskue hvor jeg kan finde billigst forhandler. Her i København er den billigste 11.000 .... Ved ikke om man kan bestille direkte fra forhandler i Sverige og få leveret?!
Jeg er dog selv mest til den færdige pakkeløsning hvor det hele er samlet. Men har svært ved at gennemskue hvor jeg kan finde billigst forhandler. Her i København er den billigste 11.000 .... Ved ikke om man kan bestille direkte fra forhandler i Sverige og få leveret?!
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Mikael, drop dog et RSM og købe dette lækre setup i stedet: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=134&t=51348 

Mvh Tobias
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4640 Fakse
- Geografisk sted: Faxe
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Da jeg først fik interesse for saltvand, var jeg også meget opsat på at det skulle være "en færdigpakke" som Rsm eksempelvis. Dette gik jeg imidlertid hurtigt væk fra igen, da jeg egentlig allermest havde lyst til et "rigtigt" akvarie hvor man ikke er lige så begrænset af mulighederne for udskiftning af div. teknik. Jeg havde også lyst til at lære mere om den tekniske del, så jeg synes at det var mere oplagt at vælge et akvarie hvor al teknink mv. IKKE er mast ned bagi akvariet.. Mit valg faldt på et 275L akvastabil..Mikaeldk skrev:MoG: hvad har du så fået i stedet for?
Morten
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Jeg endte med at investere i et Red Sea Max 250. Det blev 'søsat' i fredags og er jo vildt lækkert. Eneste paranøia var om gulvet kunne holde (350 kg) men kan læse forskellige steder at det ikke burde være et problem da andre har op til 900 liters akvarier stående i deres lejligheder. Så jeg prøver at overbevise mig om at det ikke falder igennem.
I dag er min store pumpe begyndt at skyde små vandbobler ud med ca 10 sekunders mellemrum mens den laver lyde inde bagved. Der kommer alm vand ud og så skyder den ... det har stået på i en del timer nu og jeg har lige slukket den da det virker som om det ikke er noget den skal gøre. Det er luftbobler der bliver i vandet i lang tid ...
Nogen der har et bud?
I dag er min store pumpe begyndt at skyde små vandbobler ud med ca 10 sekunders mellemrum mens den laver lyde inde bagved. Der kommer alm vand ud og så skyder den ... det har stået på i en del timer nu og jeg har lige slukket den da det virker som om det ikke er noget den skal gøre. Det er luftbobler der bliver i vandet i lang tid ...
Nogen der har et bud?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Er der vand nok i returkammeret? Kunne være der bare skal efterfyldes fordampet vand?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Hej ...
Jeg lagde mærke til at der var fordampet vand i dag så jeg kunne se vandstanden (kan se at gulvet er lidt skævt ... det kan jeg jo ikke gøre så meget ved)
Men jeg tror sgu du havde ret i at der manglede vand selvom det ikke var meget. Så var det nok til at problemet forsvandt da jeg havde fyldt et par gryder vand i.
Tusind tak for hjælpen - fedt at der er så hurtigt svarrespons. Man er jo ny i faget igen så der dukker mange spørgsmål op.
Mikael
Jeg lagde mærke til at der var fordampet vand i dag så jeg kunne se vandstanden (kan se at gulvet er lidt skævt ... det kan jeg jo ikke gøre så meget ved)
Men jeg tror sgu du havde ret i at der manglede vand selvom det ikke var meget. Så var det nok til at problemet forsvandt da jeg havde fyldt et par gryder vand i.
Tusind tak for hjælpen - fedt at der er så hurtigt svarrespons. Man er jo ny i faget igen så der dukker mange spørgsmål op.
Mikael
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Du skal få dig en osmolator 
Du bliver rigtig hurtig træt a gå og fylde vand på hele tiden.
Husker tydeligt hvordan det var med mit gamle RSM, når der var fordampet vand og returpumperne begyndte på der det halløj, Gud hvor var det irri når det var kl 02.11 om natten, det pludselig stod der og larmede, konen skubbede til en og man måtte ud og hælde vand på.. :/
Du kan med fordel også smide et par slanger på de pumper så de suger vandet lidt længere nedefra.. Ellers sker det ret ofte da det går hurtigt..

Du bliver rigtig hurtig træt a gå og fylde vand på hele tiden.
Husker tydeligt hvordan det var med mit gamle RSM, når der var fordampet vand og returpumperne begyndte på der det halløj, Gud hvor var det irri når det var kl 02.11 om natten, det pludselig stod der og larmede, konen skubbede til en og man måtte ud og hælde vand på.. :/
Du kan med fordel også smide et par slanger på de pumper så de suger vandet lidt længere nedefra.. Ellers sker det ret ofte da det går hurtigt..
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Det var da en rigtig god ide. Tænkte at det jo kunne blive et problem hvis man var væk et stykke tid og ikke lige kunne genfylde.
Hvilken osmolator kan bruges til RSM 250 og stiller man så beholderen i skabet under akvariet med vand?
Hvad med lyden fra sådan én?
Du skriver det med et par slanger på de pumper; hvordan?
Fedt med gode råd fra de erfarne
)
Hvilken osmolator kan bruges til RSM 250 og stiller man så beholderen i skabet under akvariet med vand?
Hvad med lyden fra sådan én?
Du skriver det med et par slanger på de pumper; hvordan?
Fedt med gode råd fra de erfarne

- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg købte en i forbindelse med jeg skulle på ferie, kunne ikke have en til af kigge forbi hver 2. dag bare for af smide vand i baljen.
Jeg vil anbefale Tunze Osmolatoren. Den siger kun lidt når den fylder på, ellers er der ikke noget af høre.
På mit gamle RSM130 var det så nogle pumper med en stus på nede under der sat i, så jeg pillede dem bare op og satte en stump slang på for af forlænge dem en smule.
håber det giver mening, ellers må jeg jo se om jeg kan tegne det senere.
Mvh Nicki
Jeg vil anbefale Tunze Osmolatoren. Den siger kun lidt når den fylder på, ellers er der ikke noget af høre.
På mit gamle RSM130 var det så nogle pumper med en stus på nede under der sat i, så jeg pillede dem bare op og satte en stump slang på for af forlænge dem en smule.
håber det giver mening, ellers må jeg jo se om jeg kan tegne det senere.
Mvh Nicki
Nicki
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
PS. jeg hjavde et 24L stående under i skabet, med ferskvand, så har du vand til et par dage 

Nicki
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Er det en bestemt Tunze osmolator jeg skal købe til RSM250'eren?
Udover osmolatoren, er det så bare en balje/spand/akvarie/tønde man har stående under akvariet med ferskvand man sætter den til?
Pumperne hænger et stykke over bunden. Tænker du så at jeg forlænger de nuværende slanger så de kommer længere ned til bunden og derved ikke så ofte begynder at trække luft ind?
Dette er vel unødvendig hvis jeg anskaffer mig osmolatoren.
Udover osmolatoren, er det så bare en balje/spand/akvarie/tønde man har stående under akvariet med ferskvand man sætter den til?
Pumperne hænger et stykke over bunden. Tænker du så at jeg forlænger de nuværende slanger så de kommer længere ned til bunden og derved ikke så ofte begynder at trække luft ind?
Dette er vel unødvendig hvis jeg anskaffer mig osmolatoren.

- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg har selv den der hedder 3155 og det er en populær model..
Den koster vist 999,-
Den er meget simpel a sætte op og du kan f.eks bare bruge en spand fra dit salt til beholder..
Ja men osmolator, har du ret i det ikke er så nødvendigt a forlænge dem
Den koster vist 999,-
Den er meget simpel a sætte op og du kan f.eks bare bruge en spand fra dit salt til beholder..
Ja men osmolator, har du ret i det ikke er så nødvendigt a forlænge dem

Nicki
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Fedt .. surfer lige lidt rundt og ser hvor den kan købes. Hvis jeg har en stor spand i skabet under så er det bare den jeg sørger for er fyldt op med vand hele tiden, ik?
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Jeg vil tro du kan få et brugt 250l brugt med sump og skummer og pumper for nogenlunde samme pris, og det er langt at foretrække hvis du spørger mig. Jeg er absolut ikke den store fan af RSM baljer. Jeg synes standarden er for dårlig. Prøv evt. At kontakte Decocean.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Hej Henning
Tråden har udviklet sig siden starten ... har allerede købt et RSM250
Men tak for svar
Tråden har udviklet sig siden starten ... har allerede købt et RSM250
Men tak for svar

- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Så vil jeg bare ønske dig tillykke med din nye tank. Og held og lykke med projektet.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
For en lille uge siden skrev jeg herinde at min store pumpe spyttede masser af luft ud med 10 sekunders mellemrum. Én sagde at det kunne være at der skulle fyldes vand på akvariet og det hjalp. Pumpen stoppede med luften.
Nu er mit RSM250 14 dage gammelt. I aftes tog jeg skummeren op og gjorde ren. Den var ret grøn on snasket. Samtidig rengjorde jeg lidt af glasset.
I dag er begge pumper begyndt at smide luft ud. Ikke som før hvor det var "skud" af luft ... Men i vandet der skydes ud er der luft bobler, de virker til at køre helt normalt men der kommer luft med ud og giver akvariet et lidt mat udseende pga al ilten der flyder rundt i vandet. Der er fyldt nok vand i.
Nogen der har et bud?
Nu er mit RSM250 14 dage gammelt. I aftes tog jeg skummeren op og gjorde ren. Den var ret grøn on snasket. Samtidig rengjorde jeg lidt af glasset.
I dag er begge pumper begyndt at smide luft ud. Ikke som før hvor det var "skud" af luft ... Men i vandet der skydes ud er der luft bobler, de virker til at køre helt normalt men der kommer luft med ud og giver akvariet et lidt mat udseende pga al ilten der flyder rundt i vandet. Der er fyldt nok vand i.
Nogen der har et bud?
- Ondemand
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7570 Vemb
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro
Kig efter om du har fået sat skummeren ordentlig i igen. Evt sluk den og tjek om det hjælper. Kig desuden returpumperne efter. På Rsm 130 faldt bunden ret nemt af og trækker derved luft fra overfladen med ned
Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Hvis bunden af Pumperne falder af slangen kan det vel ses ved at der ikke kommer vand ud?! Eller er det noget af pumpen du mener kan falde af?
Jeg prøvede lige at hive skummeren op og tjekke ... Nu ser jeg lige .... Det hak der er i svampen ved skummeren, er det ikke der hvor varmelegemet skal være? Blev lige i tvivl da jeg trak det hele op.
Jeg prøvede lige at hive skummeren op og tjekke ... Nu ser jeg lige .... Det hak der er i svampen ved skummeren, er det ikke der hvor varmelegemet skal være? Blev lige i tvivl da jeg trak det hele op.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
Har snakket med Nils i KLOVNFISKEN om en anden skummer til mit RSM 250. Han bruger selv Hydor Slim Skim Nano
Den skulle være ret lydsvag ift den der følger med akvariet. Nogen der har erfaring med den nævnte skummer; lyd og effekt?
Jeg synes den oprindelige skummer larmer en del og skummer ret meget. I dag var der meget hvidt skum.
Den skulle være ret lydsvag ift den der følger med akvariet. Nogen der har erfaring med den nævnte skummer; lyd og effekt?
Jeg synes den oprindelige skummer larmer en del og skummer ret meget. I dag var der meget hvidt skum.
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Hvis der er meget (fast!) skum betyder det at skummeren gør hvad den skal. Du skal først bekymre dig hvis den ikke laver så meget skum.
Men udover det, så kender jeg ikke til de to skummere
Mvh Kenneth
Men udover det, så kender jeg ikke til de to skummere
Mvh Kenneth