saltvandsakvarie til rejer
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
saltvandsakvarie til rejer
Hejsa
Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men er helt "ny" indenfor saltvandsdyrene. JEg ahr stor erfaring med ferskvandsakvarier, men har længe overvejet et lille akvarie til nogle af de fede rejer.
mit spørgsmål er så: Kan man lave et lille akvarie til disse dyr, UDEN brug af skummer, sump og en masse andet dyr teknik? målet er et akvarie på ca. 100 ltr., og der skal "bare" være ca. 4-6 rejer, alt efter art. gode "begynderrejer" må i også gerne komme med forslag på.
Har i eventuelt et par gode links om denne type akvarier vil jeg meget gerne læse mere der.
Håber på at høre fra et par af jer..
MVH
Kenneth Tinnesen
Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men er helt "ny" indenfor saltvandsdyrene. JEg ahr stor erfaring med ferskvandsakvarier, men har længe overvejet et lille akvarie til nogle af de fede rejer.
mit spørgsmål er så: Kan man lave et lille akvarie til disse dyr, UDEN brug af skummer, sump og en masse andet dyr teknik? målet er et akvarie på ca. 100 ltr., og der skal "bare" være ca. 4-6 rejer, alt efter art. gode "begynderrejer" må i også gerne komme med forslag på.
Har i eventuelt et par gode links om denne type akvarier vil jeg meget gerne læse mere der.
Håber på at høre fra et par af jer..
MVH
Kenneth Tinnesen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det burde ikke være noget større problem at lave et rejeakvarie, også uden det store tekniske tilbehør. Blot du sørger for at vandet ikke bliver dårligt. De levnde sten som skal i, skal du sørge for er helt klare til at komme i et akvarie. for da du ikke har nogen skummer til at fjerne evt. overskud af næring, skal stenene være klare. Derudover skal du sørge for at rejerne ikke får for meget foder.
der er flere intersante rejer, nogen større end andre og nogen billigere end andre. den flotteste og dyreste er kardinalrejen, dannebrogsrejer, danserejer, kamelrejer er andre flotte og ret billige rejer.
Men lad dem gå artsvis i akvarierne, så risikere du ikke at nogen æder de andre.
der er flere intersante rejer, nogen større end andre og nogen billigere end andre. den flotteste og dyreste er kardinalrejen, dannebrogsrejer, danserejer, kamelrejer er andre flotte og ret billige rejer.
Men lad dem gå artsvis i akvarierne, så risikere du ikke at nogen æder de andre.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kbh ø
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg aner det ikke - jeg har set et par tomme exoskeletter i baljen, der er omkring 20mm store og ligner mine Lysmata men de gange jeg har været heldig at se klækningen, har der været ædegilde i baljen. Specielt mine C. Parasema elsker dem og tager godt for sig af retterne.steenmillinder skrev:sejt! er der nogle af dine 'æg', som overlever?
/Kim
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18