Nu er glasset bestilt til mit nye shallow-reef som mit lille nano-reef skal opgraderes til, men imellem tiden er der naturligvis opstået problemer i det nuværende akvarie inden jeg er blevet klar med det nye.
Der er opstået det problem at der er kommet rigtig mange brunalger på glasset samt sandet, og dette er ikke slimede alger eller noget... Det er ganske et ganske fint lag som er nemt at fjerne men ikke destromindre meget lidt kønt at se på. Har en teori om at dette kan skyldes scilikat da jeg benytter hanevand fremfor osmose, hvilket jeg har tænkt mig at rette op på ved at købe følgende: http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-19 ... b8854636fb
Jeg er bare lidt i tvivl da jeg nu har oplevet at min eneste turbo er død samt en røbenet eremitkrebs, men min NO3, NO2 og PO4 er lig 0! Derudover oplever jeg at mine koraller har det VIRKELIG godt de vokser meget for tiden og er meget farverige, hvilket jo er en positiv ting.
Så nu spørger jeg jer kloge saltvands-entusiaster; Hvad mener i problemet er her? Og hvad er løsningen? Er det blot at erhverve sig det ovennævnte osmoseanlæg?
Takker pænt på forhånd, da jeg ikke altid er god til at få skrevet tak for hjælpen bagefter.