Jeg undrer mig lidt over hvor hver 2. tak på overløbskammen er klippet af, men tænker ikke videre over det.. godt nok synes jeg at der er lige lovlig stor afstand imellem takkerne, men da jeg jo har fået afvide at akvariet har kørt i ca en måned, ja så må det jo fungere... Pludselig i forgårs har den kære lille Hugo fået smag for algerne i overløbskassen (smuttet igennem kammen) og mæsker sig gladeligt derinde.. Jeg få med møje og besvær fanget krapylet, da pladsen i kassen er trang.. nå, da den så har gjort det tre gange var det altså ud og købe en ny kam!
Jeg montere så den nye kam og hvad sker der står..? vandet i det forpu#¤#¤ akvarie stiger HELT op til kanten, mm fra at løbe ud over..! så højt så sprossen er dækket af vand!! Det slår mig så at grunden til de afklippede takker på kammen kan være at der skydes altfor meget retur i tanken til at det kan løbe igennem kammen som ikke er afklippet! der er brugt 32mm rørføring og 6000l returpumpe.. (se billede) Er jeg helt gal på den, eller er retur og rørføring overdrevet STORT i forhold til akvarie størrelse?? 275l Mk.II...
Det irriterer mig bare grænseløst lige nu, at jeg køber et akvarie i den tro at det er lige til at gå til, og så skal jeg nærmest lavet mere eller mindre halvdelen om!!!!!!!!!!!

For helv..... hvor er jeg irriteret lige nu!!
pumpen som er monteret...