på mit gamle Boyu sad der permanent en blæser hvor lågen kan åbnes i låget og blæste over vandoverfladen....det gav en pæn stor fordampning men det var absolut billigste måde jeg kunneholde temp nede
jeg brugte overhovedet ikke varmelegemet i mit... du kan evt også fryse noget vand i en frysepose og bruge det til at køle baljen ned...men det er kun en her og nu løsning. Husk at lade isen blive i posen så din saltbalance ikke kommer i udu
normalt max 29 grader. lav det som en blæser der blæser hen over overfladen, det er mere effektivt end en der suger varmen ud med mindre det er en nilfisk du sætter til at suge
Nå - har ændret taktikken lidt - selvom varmelegmet var kørt helt i bund mistænker jeg det for at starte engang imellem.
Så ud røg varmelegmet.
har drejet røret så vandet kommer op og bryder overfladen.
Ellers vil jeg prøve at tage UV lyset op , og se om det er den der varmer som en i H.
Boyu 58L - Opstartes 1 Juni - 2012 Søger frag pusher, i Esbjerg
Tag du blot det uv rør op. Uv rør i den størrelse som kna være i et så lille akvarie har ikke den store funktion. Kan måske fjerne lidt alger, men eller ikke noget.
Carsten skrev:Tag du blot det uv rør op. Uv rør i den størrelse som kna være i et så lille akvarie har ikke den store funktion. Kan måske fjerne lidt alger, men eller ikke noget.
Hmm - den er alligevel på 9W ?
Men det er en del af "studsen" på min skummer, så kobler den bare fra, evt lade den være tændt 1 time i døgnet ?
Boyu 58L - Opstartes 1 Juni - 2012 Søger frag pusher, i Esbjerg