Brune alger

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Crubbe
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2011

Brune alger

Indlæg af Crubbe »

Hej alle.

Har netop fået startet mit nye 385 liters saltvandsakvarie op. Det er første gang jeg kaster mig ud i denne verden hvorfor jeg håber I vil hjælpe?

For en uges tid siden fik jeg de ventede brunalger - nu går mit spørgsmål så på hvor lang tid man har dem før den grønne alge periode kommer? Har forsøgt at finde ud af det her på forum og på nettet men uden succes. Jeg formoder at det varierer men det kunne være rart ca. at vide hvor lang tid og om man evt. kan gøre noget for at fremskynde processen?

Mvh

Crubbe :beer:
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Brune alger

Indlæg af Marco R »

Crubbe skrev:Hej alle.

Har netop fået startet mit nye 385 liters saltvandsakvarie op. Det er første gang jeg kaster mig ud i denne verden hvorfor jeg håber I vil hjælpe?

For en uges tid siden fik jeg de ventede brunalger - nu går mit spørgsmål så på hvor lang tid man har dem før den grønne alge periode kommer? Har forsøgt at finde ud af det her på forum og på nettet men uden succes. Jeg formoder at det varierer men det kunne være rart ca. at vide hvor lang tid og om man evt. kan gøre noget for at fremskynde processen?

Mvh

Crubbe :beer:
Hejsa,

Velkommen til denne dybt afhængige og skønne salte verden :f3:
Det kan, som du selv er inde på, variere meget fra akvarie til akvarie, men synes nu oftest, at en indkøring varer omkring de halvanden måned :happy: Jo længere tid det får lov at indkøre uden noget levende jo bedre - men vil sige en god halvanden måned, eller når værdierne er vinkel :)

Jeg synes, at du skal kigge denne tråd igennem, hvor jeg tilføjet forskellige links til diverse begynder spørgsmål m.m.: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=918

Til sidst vil jeg bare sige, at du skal sætte dig på dine hænder og få læst en masse, da den vigtigste ingrediens i saltvandshobbyen er tålmodighed :y Du ønskes held og lykke med akvariet :h
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

jeg startede op lige som dig... det gik super hurtigt med de brune alger der kom frem efter opstarten. inden en uge efter opstart så var der brune alger og yderligere en uges tid, så begyndt de grønne allerede at dukke op.. Jeg har ikke været igennem det helt store alge-helvede, men det er vel meget forskelligt! Jeg valgte efter råd fra en erfaren, at smide en hugo og to eremitter i da der var kommet gang i algerne. Jeg statede op i starten af maj, men har ingen umiddelbare intentioner om at smide hverken fisk eller koraller i før starten af september. (skal tre uger på ferie i august og er lidt nervøs for at tage afsted med akvariet fyldt op med fisk og koraller!:) men hold da op hvor jeg glæder mig til at se noget mere liv i akvariet!
Morten
Crubbe
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Crubbe »

Tusind tak for jeres gode svar. Det er verdensklasse med dette forum....

Jeg ruster mig med tålmodighed og finder læsebrillerne frem :-)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"