Solow´s 330 liter.

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Brugeravatar
Solow
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Gladsaxe

Solow´s 330 liter.

Indlæg af Solow »

Ja så røg man på saltvand igen igen..

Lagde ud med et 200 liter, hvor jeg selv byggede indvendig sump og var glad, men allerede inden det var kørt ind begyndte jeg med at fortælle konen hvor besværligt det var med den sump, og hvor dårligt det var at det kun var 45 cm ind mod væggen når nu hakket i væggen er 60 cm :wink:

Her på siden fandt jeg så et tilbud som jeg ikke kunne sige nej til, et 330L med buet front og overløb til sump :K
Billede

Den baggrund som sidder i var skum på en plexiplade, som hverken var malet, eller beskyttet på nogen måde, så skummet var begyndt at gå i opløsning, og da jeg har en svaghed for at skjule mit overløb med flamingo og Alfix var det bare om at komme i gang..
Billede

Først røg der et par plader flamingo i hjørnet skummet fast med PU, og så lavede jeg diverse huller og hylder i skummet til koraller.. og til sidst lukkede jeg af med Alfix.
Billede

Nu skal jeg lige have lavet nogle flere huller i overløbet, og så kan jeg komme videre :biggrin:
Martin Sørensen - 2388 5956
Brugeravatar
Solow
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
20

Re: Solow´s 330 liter.

Indlæg af Solow »

Så kom Thomas (saltvand) forbi og lavede mine huller i overløbet for mig så jeg kunne komme videre.. Han havde så også lige alt hvad jeg skulle bruge af pvc og sidst men ikke mindst... En dejlig Schuran Jetskim 150 med :y

Jeg fik limet noget pvc og sat min nye sump ind i hullet, sumpen er 90 cm og passer på millimeteren :wink:

Skulle så i gang med at flytte alt fra mit gamle akvarie over i det nye.. først fyldte jeg baljen halvt op med "Nyt" saltvand, og satsede på at jeg havde lavet nok til at det passede.. smed så 25 kg døde LS over i bunden, koralbundlag rundt om, og så igang med at flytte det gamle saltvand over.

Efter mange ture med spanden var baljen fyldt, og det var tid til at starte returpumpen :be:

utroligt nok er alt tæt og jeg kunne justere overløb og retur til alt var lydløst :clap:

Jeg skal nu igang med at rydde op i ledninger og have lavet noget inddækning, og så skal jeg have sat min lampe op istedet for at den ligger oven på 2 brædder :GO

Billede
Billede
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Du har da modtaget skummeren kan jeg se. Vil du ikke bruge den alligevel?
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Solow
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
20

Indlæg af Solow »

Ja, har modtaget skummeren, og tak for det, men nu havde Thomas lige en ny Schuran til at stå.. men hvem ved, det kan være den skal prøves en dag istedet.
emmerbølle
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
14
Postnummer: 5953 Tranekær
Saltvand siden?: 1980

Indlæg af emmerbølle »

Hej Martin. Godt at se at du har fået lavet nogle fornuftige forbedringer. Held og lykke med det.
Mvh Kaj
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"