Nyt Lys :)
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Nyt Lys :)
Jeg overvejer jo at smide søheste i mit nye akvarie, på et eller andet tidspunkt. Derfor er jeg jo også nød til at sørge for at lyset passer dem. Jeg vil gerne have så meget lys som overhoved muligt, og efter at have hørt enormt mange forskellige meninger, vil jeg lige høre lidt flere om, hvad maximum lys er for søheste. Akvariet er 50 cm højt.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
Mads-fisk: Lyder fedt. Hvad består "andre forhold" egentlig i? Jeg påtænker nemlig at anskaffe mig søheste til mit kommende saltvandsakvarieum, men det skulle jo gerne blive med fisk, hårde koraller og det hele på godt 720 liter.
Altså... er det helt muligt at holde søheste samme med de andre elementer?
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Ikke rigtigt.Olsen skrev:Mads-fisk: Lyder fedt. Hvad består "andre forhold" egentlig i? Jeg påtænker nemlig at anskaffe mig søheste til mit kommende saltvandsakvarieum, men det skulle jo gerne blive med fisk, hårde koraller og det hele på godt 720 liter.
Søhestene kan ikke tåle alt for kraftigt lys, da det vil forbrænde deres skind enormt. - og lys kan jo ikke undværes til et flot koralrevsakvarium

Derudover er søheste dårlige svømmere, så de skal ikke have lige så meget cirkulation som vores koralrev.At cirkulere 5-8 gange akvariets størrelse i timen vil være passende for hestene, hvor et koralrev bestemt ikke tager skade af 20 - 30 gange akvariets størrelse.
Derudover må søheste helst ikke gå sammen med koraller, som de kan finde på at gribe fat i (hvilket vil sige alt hvad de har mulighed for at gribe fat i), da det vil brænde søhesten og beskadige korallen.
Til gengæld vil søheste gerne gå i et akvarium fyldt med caulerpaalger, som de kan gribe fat om. Disse alger vil hurtigt indtage et koralrevsakvarium.
Søheste er som sagt dårlige svømmere, men de er også langsomme til at spise, hvilket hurtigt kan blive et problem, hvis de går sammen med div. andre hurtigtædende koralrevsfisk.
Alt i alt passer søheste bare ikke ind på et koralrev. Til gengæld kan man jo lave et refugium med søheste, hvilket ofte vil passe godt til søhestes behov.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Nightmare
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4840 Nørre Alslev
- Geografisk sted: Nørre Alslev
Mads : Hvilken koraller kan jeg have sammen med søhestene?
Jeg har kenya træer i nu. Er det noget lort. Jeg har haft dem i en måneds tid nu men umidebart kan jeg ikke se noget på hestene. Men det er selfølgelig ikke ensbetyderne med at det er godt for dem....Er det skidt at have kenyatræer i?
Mv.
Nick
Jeg har kenya træer i nu. Er det noget lort. Jeg har haft dem i en måneds tid nu men umidebart kan jeg ikke se noget på hestene. Men det er selfølgelig ikke ensbetyderne med at det er godt for dem....Er det skidt at have kenyatræer i?
Mv.
Nick
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg havde stjernepolypper, zooanthus, en kugle caulestrea og andet i den retning. Alt i alt skal det bare være nogle "flade" typer, som søhestene ikke prøver at gribe fat i, som de ville gøre med en grenet acropora.Nightmare skrev:Mads : Hvilken koraller kan jeg have sammen med søhestene?
Mv.
Nick
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
Jeg vil gerne have så meget lys som muligt fordi jeg stadig beholder en smule koraller. De koraller jeg har valgt at beholde, er godkendt på diverse engelske fora. omkring søheste
Men nu har jeg valgt to blå t5 og et lyst t5 rør. Alle tre kommer ikke til at være tændt på samme tid, da det ene blå rør kun skal bruge til overgang mellem dag og aften.