Hey gutter

Jeg fik efter råd fra carsten og peder mod på at få mig en
sump til mit nuværene setup. (102l) Jeg fik så indkøbt alt til formålet, overløbskasse, 45l
akvarie (som jeg fik delt op i 3 rum med boblefælde),
returpumpe og et nydeligt skab som skulle indeholde herligheden. Pvc blev også indkøbt, og brugte omhyggeligt en hel eftermiddag på at måle, skære og lime. Imens stod der så ca 30l nyblandet vand som skulle hældes på (havde stået med pumpe i 2dage), først smider jeg så vandet i sumpen, stiller
skummer og nyindkøbt (brugt) nitratfilter i, og tænder retur. Der går så en time eller to med at indstille flow osv, så bliver alt vand bare grumset hvidt. Skønt, havde i min iver for at få det op at køre, glemt at varme vandet op. Så temp faldt 2 grader, og saltindhold steg fra 1.025-26 til 1.028-29. Det kostede så lige min gule
kirurg og friedmani livet.

Og ikke nok med det, så sys jeg også pludselig jeg hørte svage dryb bag akvariet. Ganske rigtigt, en utæt bøjning på nedløb. Havde så hele rørsystemet oppe igår, i et stykke, og"fugede" ALLE samlinger godt og grundigt med et tykt lag pvc lim. Affedtede selvf først, begge gange. Fik så samlet alt pænt, fyldt
sump med nyt vand, tempereret og det hele, og tændt op i det igen nu her for en time tiden. Har været igang siden imorges. Tror i så ikk jeg lige har opdaget den stadig drypper fra samme sted?!
Nu må jeg må hive hele lortet op igen, og voldtage den samling på fuld skrue med akvariesilicone, og bede til at det holder.
Lige lidt fra min dag. Og nåh ja, fandt også lige liget af min nyindkøbte
kaninfisk fra i lørdags, bag mit
akvarie