osmoseanlæg

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2011

osmoseanlæg

Indlæg af wibroe33 »

Hej er der nogen der har købt et venus,mars eller merkur osmoseanlæg fra rent-postevand.dk.jeg går og overvejer et af disse 3 ,men er det et ok anlæg og hvad skal jeg bruge såsom fittings,filter haner osv..? det er fordi jeg ikke har mønten til et dyrt anlæg endnu, og jeg skal bruge et osmoseanlæg rimelig hurtigt da mit hanevand siger 25 nitrat..på forhånd tak.. :?

Kenneth
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: osmoseanlæg

Indlæg af permadsen12 »

Jeg har et købt et Merkur med silikatfilter, og det fungere perfekt. Får vand ud med 000 ppm. (husk du helst skal have et tryk i hanen på mindst 3 bar, kan være et problem, specielt hvis du bor i lejlighed).

Silikatfilteret skal købes ved siden af, men det må du ikke spare væk. Det koster ikke alverden, og bliver leveret færdigpakket med harpiks. :GO

Købte en dobbelt TDS måler med, men det behøver du strengt taget ikke. Det er dog meget rart at kunne holde øje med værdierne.

Alle fitings følger med undtagen tilslutning til hane. Jeg købte en studs til at montere på bruseren.

Når du vælger anlæg skal du huske at kigge på spildevandsfaktoren. Der synes jeg Merkur var det bedste kompromis mellem pris og spildevandsfaktor.

Hos mig tager det omkring 4 timer (tror jeg) at brygge en dunk på 25 l. Så hvis det er et 1000 liter du har, så kan det godt være de er for små, men det fungere som sagt rigtig godt og i god kraftig kvalitet.
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13

Indlæg af wibroe33 »

Tak for det fine svar Per..det er kun et 130L..så det lyder rigtig fint til mig :GO
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af permadsen12 »

Det vil du ikke fortryde.

Kan du finde hul i budgettet, så ville jeg ofre de kr. 190 på den dobbelte TDS måler. Så kan du holde øje med hvornår du skal skifte filtre/harpiks. Hvis du venter med at bestille den, så skal du jo betale porto igen.

Det eneste jeg savnede til anlægget, og stadig savner, er beslag til at montere det på en plade/væg. De følger åbenbart ikke med til Merkur modellen. Jeg ved ikke om Michael fører dem, men det er rart at kunne montere det hele på en plade.
med venlig hilsen

per madsen

wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13

Indlæg af wibroe33 »

Hej igen Per det der silikatfilter der er færdig pakket hvor finder jeg det på siden, jeg syntes at det er et tomt hylster og så skal man købe harpiks ved siden af..jeg kan ikke finde det der er komplet..
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15

Indlæg af permadsen12 »

Ser desværre først dit spørgsmål nu.

Jeg har lige været inde at chekke hjemmesiden (du skal ind i "shoppen", så kommer der nogle rullefelter, hvor du kan vælge div). Bestillingslisten er lavet lidt om siden jeg bestilte. Jeg ved ikke om Michael levere det fyldt med harpiks længere, men prøv at ringe til ham.

Tilgengæld kan du nu få den dobbelte tds-måler DM-1 med til rabatpris, hvis du bestiller den sammen med anlægget. Det fik jeg ikke :G
med venlig hilsen

per madsen

Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"