Skal man tro på denne?
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Skal man tro på denne?
Ifm. med en annonce med mit akvarium på dba, har jeg modtaget denne mail:
"Hello,
Sorry for my late response and thanks for getting back to me about your Aquarium.I want to buy it and i will appreciate you getting back to me with your price(in euro) and the present condition.
Waiting patiently to hear from you.
Cheers,
Oscar.
N.B:
I just relocate to Germany due to my new Job and please do understand that i will not be able to come for viewing.Regarding the collection, i have a agent that will be handling that for me together with some Appliances i purchase in other cities of Denmark.The arrangement on pick up will commence as soon as you have received the payment for the Aquarium."
Hvad skal jeg sige til dette? Er det mon fusk eller hvad?
"Hello,
Sorry for my late response and thanks for getting back to me about your Aquarium.I want to buy it and i will appreciate you getting back to me with your price(in euro) and the present condition.
Waiting patiently to hear from you.
Cheers,
Oscar.
N.B:
I just relocate to Germany due to my new Job and please do understand that i will not be able to come for viewing.Regarding the collection, i have a agent that will be handling that for me together with some Appliances i purchase in other cities of Denmark.The arrangement on pick up will commence as soon as you have received the payment for the Aquarium."
Hvad skal jeg sige til dette? Er det mon fusk eller hvad?
Mvh Tobias
- Beowulf
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9370 Hals
Re: Skal man tro på denne?
hmmm. det lugter da lidt at fusk.
men hvis du får penge i hånden inden noget sendes afsted eller udleveres, så er der vel ik noget galt i det.
Men personligt tror jeg ik helt på den.
men hvis du får penge i hånden inden noget sendes afsted eller udleveres, så er der vel ik noget galt i det.
Men personligt tror jeg ik helt på den.
- permadsen12
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2740 Skovlunde
- Saltvand siden?: 2012
Ja. Det virker bestemt ikke tillidsvækkende.
Men jeg har lidt svært ved at se hvad han vil opnå, normalt plejer svindlerne at ville have penge og ikke hard-ware. Tror nu det her er en indledende kontakt. I næste fase er det nok et eller andet med at forsøge at lokke nogle bankoplysninger eller en pengetransaktion ud af dig.
Det kunne da være sjovt at svare ham, og se hans næste træk. Jeg har et par gange i forbindelse med køb af noget på DBA løbet ind i lignende historier, men aldrig i forbindelse med salg.
EDIT: Ved nærmere eftertanke, mener jeg at have hørt om et trick hvor "køber" ved en fejl tilsyneladende "kommer til" at overføre for mange penge, og han beder så dig om at tilbageføre det for meget indbetalte. Problemet er bare, at på en eller anden led så har han slet ikke overført pengene for handlen.

Men jeg har lidt svært ved at se hvad han vil opnå, normalt plejer svindlerne at ville have penge og ikke hard-ware. Tror nu det her er en indledende kontakt. I næste fase er det nok et eller andet med at forsøge at lokke nogle bankoplysninger eller en pengetransaktion ud af dig.
Det kunne da være sjovt at svare ham, og se hans næste træk. Jeg har et par gange i forbindelse med køb af noget på DBA løbet ind i lignende historier, men aldrig i forbindelse med salg.
EDIT: Ved nærmere eftertanke, mener jeg at have hørt om et trick hvor "køber" ved en fejl tilsyneladende "kommer til" at overføre for mange penge, og han beder så dig om at tilbageføre det for meget indbetalte. Problemet er bare, at på en eller anden led så har han slet ikke overført pengene for handlen.

Senest rettet af permadsen12 tirs 22. maj 2012 22:36, rettet i alt 1 gang.
med venlig hilsen
per madsen
salt fordi ikke alt behøver være surt
per madsen
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Nej, jeg er ikke helt tryg ved det. Det virker lidt lorent. Nu svarer jeg ham og så må vi se, hvad det udvikler sig til.
Mvh Tobias
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Der må jeg give Peter ret, og jeg ville personligt aldrig gøre det.Beowulf skrev:hmmm. det lugter da lidt at fusk. Men personligt tror jeg ik helt på den.
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- permadsen12
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2740 Skovlunde
Be carefull out thereMoente skrev:Nej, jeg er ikke helt tryg ved det. Det virker lidt lorent. Nu svarer jeg ham og så må vi se, hvad det udvikler sig til.

med venlig hilsen
per madsen
per madsen
- reeffarmer
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
Tobias - Få manden til at sende dig pengene først, ellers send intet overhovedet..
Det der med pengene bag efter, den duer ikke rigtig længere..
Held og lykke med salget af tanken

Det der med pengene bag efter, den duer ikke rigtig længere..

Held og lykke med salget af tanken
Følg os på Facebook
ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..
Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..
Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Lige meget hvad kommer jeg ikke til at sende noget som helst. Jeg sender heller ikke så nemt akvariet, sump, bord, teknik samt min LED lampe 
Men nu venter jeg spændt på hans svar.

Men nu venter jeg spændt på hans svar.
Mvh Tobias
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8220 Brabrand
Du kan oprette en paypal konto og bede ham indbetale på den. Det skulle være sikkert, så vidt jeg ved. Og mht til at sende det, så er det jo 'hans agent', der vil hente det. Meeeeen...jeg tror ærlig talt heller ikke jeg turde at mødes, og slet ikke i mit eget hjem. Men man må sige at det er meget tid/mange ord at bruge på en mail vedrørende et akvarium, hvis ikke man er interesseret. Jeg har også en akvarie annonce på dba og jeg har ikke fået sådan en mail
haha

- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hvis der i sidste ende skulle komme en 'agent' her ind, så kan jeg love dig for at jeg hiver nogle af mine store drenge med herind, så der ikke sker 'misforståelser'johanne86 skrev:Du kan oprette en paypal konto og bede ham indbetale på den. Det skulle være sikkert, så vidt jeg ved. Og mht til at sende det, så er det jo 'hans agent', der vil hente det. Meeeeen...jeg tror ærlig talt heller ikke jeg turde at mødes, og slet ikke i mit eget hjem. Men man må sige at det er meget tid/mange ord at bruge på en mail vedrørende et akvarium, hvis ikke man er interesseret. Jeg har også en akvarie annonce på dba og jeg har ikke fået sådan en mailhaha

Haha, nej dit akvarium er jo heller ikke lige så lækkert som mit

Mvh Tobias
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Det kan da kun være fusk. Det er en fin lille balje du har til salg, men at købe det ubeset, betale forud og sende en "agent" op for at hente det. Det giver ingen mening.
Ville du selv købe et akvarie i Tyskland på den måde.
Når det er sagt, så spil da med og se hvad han har tænkt sig.
Jeg tror bare at han er mere interesseret i dine penge, end i dit akvarie.
Mvh. Stig
Ville du selv købe et akvarie i Tyskland på den måde.
Når det er sagt, så spil da med og se hvad han har tænkt sig.
Jeg tror bare at han er mere interesseret i dine penge, end i dit akvarie.
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7200 Grindsted
Det er fusk
vi prøvede det samme med vores sofa for ca 8 måneder siden og meldte det til dba så de kiggede lidt på det
og det var åbentbart sket for mange, en del var så også hoppet på vognen og endt med at tabe en masse penge. Der var en del i radioen om det dengang 

- Dyhr
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Kontakt:
Det der lyder som et gammelkendt svindelnummer som Per ganske rigtigt nævner, med en fiktiv overførsel af for mange penge, hvorefter du sender dine egne penge retur.
Jeg kan ikke huske om det er polakkerne eller tjekkerne der bruger denne metode.
Hvis det ikke overbeviser dig, så sæt dig lige ned og kig på dit akvarie (jeg har ikke set det) og spørg dig selv om du som bosiddende i Tyskland ville købe det som han foreslår, eller om du som bosiddende i Tyskland kan få det samme - eller bedre - i Tyskland til samme pris eller billigere.
Desværre er det i dag sådan at de få ødelægger det for de mange og derfor må man være på vagt i sådanne sager.
Jeg kan ikke huske om det er polakkerne eller tjekkerne der bruger denne metode.
Hvis det ikke overbeviser dig, så sæt dig lige ned og kig på dit akvarie (jeg har ikke set det) og spørg dig selv om du som bosiddende i Tyskland ville købe det som han foreslår, eller om du som bosiddende i Tyskland kan få det samme - eller bedre - i Tyskland til samme pris eller billigere.
Desværre er det i dag sådan at de få ødelægger det for de mange og derfor må man være på vagt i sådanne sager.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
- Tobias
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg tror også at det er fusk. Jeg har hørt historier om en englænder som ville købe en brugt bil gennem DBA, hvor han så ville sende pengene først og derefter betale for fragten til England. Pegene kom så ind på sælgerens konto, men kort efter, da bilen var sendt afsted, så fandt banken ud af at pengene var "falske".. Kan ikke huske den præcise historie, men det endte i hvert fald ikke godt for sælgeren.
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Hejsa, vi fik mange af de samme henvendelser da vi havde et kamera til salg, her er svaret fra dba da vi anmeldte det:

Også paypal kvitteringer kan de forfalske. Har fået en henvendelse fra en der sagde han havde overført 5000 dkr for et kamera der var til salg for 2400 til en paypal konto tilknyttet den email jeg havde svaret ham på.. Pengene dukkede dog mærkeligt nok aldrig op, og kameraet blev ikke sendt nogle stederMange tak for din henvendelse.
Disse henvendelser kalder man typisk 'Nigeria'-henvendelser - Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. Western Union. Hvis man afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betalingen. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på nettet.
Heldigvis har vi meget stor succes med at beskytte vores brugere mod disse svindlere, og kun en meget lille del af henvendelserne når igennem til vores site. Når dette sker, bliver vi dog straks alarmeret og disse henvendelser stoppes hurtigt herfra. Dette er også allerede sket for personen, som har kontaktet dig.
Vi arbejder konstant på forbedringer af disse filtrer. Disse svindlere er dog meget dygtige til det de gør, og derfor er det desværre ikke muligt blot at blokere på ip-adresser fra f.eks. Nigeria. De generer blot dynamiske ip-adresser, som kommer fra andre lande – F.eks danske ip-adresser.
Kendetegn for disse typer henvendelser er:
•Henvendelsen er ofte på engelsk eller et meget dårligt dansk, der bærer præg af at være oversat i Google Translate
•Varen skal altid sendes til udlandet
•Pas på hvis køber hævder at have indbetalt for meget til f.eks. transport og efterfølgende beder dig tilbagebetale restbeløbet
•Ønsker varen sendt straks og sender kvitteringer på at pengene er overført – Disse kvitteringer er falske. Du bør derfor aldrig sende varen før du kan se at pengene er indgået på din bankkonto.
•Ved sms-henvendelser vil der typisk ikke være noget afsendernummer oplyst, men kun en e-mailadresse som du skal skrive til
Disse henvendelser kan komme både på mail, Spørgsmål & Svar og via sms.
Hold dig løbende orienteret i vores Sikkerhedscenter, hvor vi også giver dig gode råd til en sikker handel: http://sikkerhed.dba.dk/
Denne afsender er naturligvis blokeret på DBA - Oplever du igen mistænkelig adfærd, eller er du i tvivl om en køber er reel, så kontakt mig endelig igen.

Mvh Anette og Kristoffer
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2010
Der vel ikke så meget andet at gøre, end at du beder hans fine agent om at tage beløbet med i Euro eller dkr, og det er den eneste måde du vil handle på! Så er den skid slået!
Mit 170 liters: viewtopic.php?f=92&p=477364#p477364
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
I min mail til ham i går skrev jeg at jeg foretrak betaling ved afhentning. Om dette har skræmt ham væk ved jeg ikke, men han har endnu ikke svaret.
Mvh Tobias
- Eskildsen
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Jeg har for tiden en bil til salg på DBA og har haft 2 henvendelser af samme karakter. Hvis du viser du er interesseret starter en noget rodet debat med dem:
Vil du ikke lige ligge ud for transport til Danmark.
Vil du arrangere forsendelsen til mig - Jeg har sat pengene ind (det har han ikke)
Jeg vil sende en "Cargoforwader" som vil komme og afhente min bil!
Det er skrevet på et ret dårlig Engelsk. Den ene hed Putin!
Den anden var angivelig en Litauer, der bor i New Zeeland.
Det er spam.
Vil du ikke lige ligge ud for transport til Danmark.
Vil du arrangere forsendelsen til mig - Jeg har sat pengene ind (det har han ikke)
Jeg vil sende en "Cargoforwader" som vil komme og afhente min bil!
Det er skrevet på et ret dårlig Engelsk. Den ene hed Putin!
Den anden var angivelig en Litauer, der bor i New Zeeland.
Det er spam.
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Man har en mening indtil man har en andens
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg er lige ved at köbe et rolleiflex kamera pa "fleabay",saelgeren,en aeldre herre har skrevet en kontrakt til mig han sender i posten,en köbs aftale med kontooplyninger osv skrevet paa papir med pen sort paa hvid som i aegte post!!
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Nu vil han betale med check. Aaaaaargh, kammerat. Den går ikke. Har skrevet nu at jeg kun tager imod kontanter.
Mvh Tobias
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Enig i at der er fusk med i spillet, men hvis man forlanger bandoverførsel via EBAN nummer og man rent faktisk kan se pengene i sin netbank eller direkte i banken, kan jeg ikke forstå hvordan de skulle kunne fuske sig til vores penge...
Man skal selvfølgelig ikke tro på en falsk kvitt. for overførsel, men se direkte på sin konto...
Det siges osse at man kan blive snydt ved at opgive sit alm. konto nummer, den forstår jeg heller ikke, da mange jo laver overførsler til andre hver dag uden noget fusk og man kan jo ikke bare "Tage selv" fra andres konto nummer...
(Noget andet end med visa numre...)

Man skal selvfølgelig ikke tro på en falsk kvitt. for overførsel, men se direkte på sin konto...
Det siges osse at man kan blive snydt ved at opgive sit alm. konto nummer, den forstår jeg heller ikke, da mange jo laver overførsler til andre hver dag uden noget fusk og man kan jo ikke bare "Tage selv" fra andres konto nummer...
(Noget andet end med visa numre...)

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
amddurin skrev:Enig i at der er fusk med i spillet, men hvis man forlanger bandoverførsel via EBAN nummer og man rent faktisk kan se pengene i sin netbank eller direkte i banken, kan jeg ikke forstå hvordan de skulle kunne fuske sig til vores penge...
Bankerne advarer mod den slags, også med bankoverførseler. Der har været en del tilfælde hvor der er sat for mange penge ind på kontoen, i forhold til det aftalte, og så pludseligt er alt hvad der måtte stå på kontoen væk.
Vil klovnen ikke betale via Paypal, så er det bare ærgeligt for ham.
Jeg har handlet meget via paypal, og nogle gange undret mig over at der kan gå op mod 7 dage fra jeg har overført pengene til sælger sender varen.
Det må skyldes at han så er sikker på at pengene er tilstede på hans konto og ikke blot hænger og svæver i det ukendte.
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3330 Gørløse
- Saltvand siden?: 2010
Der er et eller andet tosset med at pengene godt kan være synlig på kontoen, men stadig trækkes retur, jeg ved ikke hvordan osv. men jeg mener der har værest sager om det...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
det kan ske ved at der eks handles emd et stjålet kort i en internetbiks, de sender varene og når rette ejermand finder udChristianJS skrev:Der er et eller andet tosset med at pengene godt kan være synlig på kontoen, men stadig trækkes retur, jeg ved ikke hvordan osv. men jeg mener der har værest sager om det...
af at der er handlet på hans kort så kontakter han banken som så trækker pengene retur....
butikken mister på det.....
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Ja, med et betalingskort - banken trækker ikke overførsel fra din bankkonto til anden bankkonto tilbage, kun ved brug af DK, VISA og den slags kortbetalinger...wondersurfer skrev:det kan ske ved at der eks handles emd et stjålet kort i en internetbiks, de sender varene og når rette ejermand finder udChristianJS skrev:Der er et eller andet tosset med at pengene godt kan være synlig på kontoen, men stadig trækkes retur, jeg ved ikke hvordan osv. men jeg mener der har værest sager om det...
af at der er handlet på hans kort så kontakter han banken som så trækker pengene retur....
butikken mister på det.....
(Din bank kan anmode om at få pengene fra en overførsel sendt retur, men kan ikke selv føre beløbet tilbage...)

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014