Det lys som jeg går og forbereder lidt, bliver med et hav af dioder. En stor del af dem har jeg men resten skal jeg ud og købe.
Jeg havde forestillet mig at placere dioderne i små grupper med 1 CW 1 RB og 1 B. Mit spørgsmål er så, er det den korrekte blanding eller skal jeg have flere eller færre blå? RB??
Det lys som jeg gerne vil have frem er hvidt, med et blåt skær.
Regner også med at der både kommer nogle røde, cyan og violette dioder.
DIY led spørgsmål.
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Re: DIY led spørgsmål.
Hejsa,
Jeg tror at det er en lille smule for meget blå, hvis du kun vil have et skær af blå, jeg har en blanding af 16 XM-L CW, 6 RB og 10 B, og jeg syntes jeg kan få meget blå, ud af den kombination, men smag kan jo være meget forskellig.
Jeg tror at det er en lille smule for meget blå, hvis du kun vil have et skær af blå, jeg har en blanding af 16 XM-L CW, 6 RB og 10 B, og jeg syntes jeg kan få meget blå, ud af den kombination, men smag kan jo være meget forskellig.
Hilsen
Benny
Benny
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
I stedet for CW kan du i stedet bruge NW. Det vil imo give et pænere lys, men som Benny siger, så kan smag jo være meget forskellig.
Mvh Tobias
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu er sagen den at jeg har 216 Cree Xm-l CW. Nw var ikke på markedet sidste år da jeg købte ind.
Regner med at hver farve skulle kunne styres for sig selv. Er det så ikke blot at skrue lidt ned for de blå eller op for de hvide?
Regner med at hver farve skulle kunne styres for sig selv. Er det så ikke blot at skrue lidt ned for de blå eller op for de hvide?
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Jo, det har du ret i, men så skruer man jo også ned, for hvor langt ned det blå lys kommer i vandet, så måske lidt færere Blå led, med mere strøm igennem er bedre.
Hilsen
Benny
Benny