kender I det: et uheld kommer sjældent alene

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

kender I det: et uheld kommer sjældent alene

Indlæg af Jerslev »

sikken dog en uge. jeg har haft
1: købte Maxpect og kunke ikke få monteret modulerne (se anden tråd) har dog løst problemet med en rigtig Storm P model - har lavet en lyskasse til modulerne, og det virker fint, men kan blot ikke hænge dem op, som reklamebillederne viser, pris 8000 kr.
2: samtidig opdager jeg, at pumpen til min skummer er gået - en AM 1000 multi SL- og det er faktisk 2. gang på 5 år - er der nogen, der har oplevet det samme med OR pumperne? (OH 2500 og 2000) pris 600 kr
3: har lige afkalket mine tre Tunze Stream pumper - så er den ene strømforsyning gået til en 6055! men har nu bestilt en ny - 350 kr, men en kostbar uge, som min økonomichef vil sige

der bliver vist ikke råd til nye koraller i nærmeste fremtid :G og :naughty:
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: kender I det: et uheld kommer sjældent alene

Indlæg af pederrevnørd »

Jerslev skrev:sikken dog en uge. jeg har haft
1: købte Maxpect og kunke ikke få monteret modulerne (se anden tråd) har dog løst problemet med en rigtig Storm P model - har lavet en lyskasse til modulerne, og det virker fint, men kan blot ikke hænge dem op, som reklamebillederne viser, pris 8000 kr.
2: samtidig opdager jeg, at pumpen til min skummer er gået - en AM 1000 multi SL- og det er faktisk 2. gang på 5 år - er der nogen, der har oplevet det samme med OR pumperne? (OH 2500 og 2000) pris 600 kr
3: har lige afkalket mine tre Tunze Stream pumper - så er den ene strømforsyning gået til en 6055! men har nu bestilt en ny - 350 kr, men en kostbar uge, som min økonomichef vil sige

der bliver vist ikke råd til nye koraller i nærmeste fremtid :G og :naughty:
Sur ræv, men godt du deler historierne - så kan man trække lidt på smilet :beer:
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Synes sgu også efterhånden jeg har skiftet strømforsyning på samtlige Tunze, jeg har ejet. Venter også p.t. på endnu en. Fik svar fra Roger Witko fra Tunze USA, hvor han skrev at de ikke havde mere end tre års forventet levetid. Sgu meget heldigt, at det ikke også er sådan for mobiltelefoner, bærbare computere osv.
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af J. Andersen »

Det er da utroligt at de ikke kan lave noget der kan holde noget længer.
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Flere er faktisk ude for samme problem med printer og Routere der står tilsluttet 230V 24 timer i døgnet, men stadigvæk lidt dårligt...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Har aldrig skiftet en eneste tunze strømforsyning. Har de gode gamle tunze stream 6100 og også nogle af de nye der giver 13.000 L/T. Det duer bare. Afkalker dem kun 1 gang om året, så måske er det derfor jeres tager skade?
Søren og Helena
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 7100 Vejle

Indlæg af Søren og Helena »

He he kender det godt et uheld komer sjælden alene, man får en kæreste og børn, så skrider hun :T
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Olsen:
Nu afkalker jeg aldrig en strømforsyning men kun pumpen :T
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Olsen »

jep, jep :) - men ledningerne plejer jo at være noget stive i det når de har ligget i vand i månedsvis, så måske kan det være fordi der bliver hevet i dem... eller gad vide hvad årsagen er til at de går i stykker for dig?
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Det er kun de nye elektroniske strøm forsyninger, der brænder af. De gamle ringkerner holder næsten evigt.
Jeg har 5 stk 6100, som har kørt RIGTIGT mange timer efterhånden. Der har aldrig været bøvl med dem. Jeg renser dem ikke ret tit - oftest først, når de begynder at give alarm-bib.

/Kim
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Olsen »

Nolan skrev:Det er kun de nye elektroniske strøm forsyninger, der brænder af. De gamle ringkerner holder næsten evigt.
Jeg har 5 stk 6100, som har kørt RIGTIGT mange timer efterhånden. Der har aldrig været bøvl med dem. Jeg renser dem ikke ret tit - oftest først, når de begynder at give alarm-bib.

/Kim
Super detaljer om strømforsyningerne. Jamen så er jeg fortsat den lykkelige ejer af Tunze 6100 - fedt at de står i pæn høj kurs :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"