Ved ikke hvad man skal bruge Grotech pumpen til andet end at dosere gødning. Planktonen fra reaktoren er bestemt ikke en god ide at få direkte i baljen som den også kan pumpe. Det andet er at Gretech pumpen/computeren kun kan dosere mindst 1l tror jeg det er. Så 1 liter Plankton direkte fra reaktoren og i baljen er lidt af en gambling før man har problemer med værdierne.
Kan man ikke få Planktonen "slynget" så kan man også forsøge at vaske vandet ud på en anden måde.
Du tapper en flaske og lader det ligge på køl. Efter noget tid bundfælder planktonen og du kan nu hælde det klare vand fra. husk ikke at ryste flasken...hehe
Nu fylder du igen saltvand i flasken og ryster den så planktonen bliver blandet med det rene vand.
Efter dette lader du det igen bundfælde på køl.
Når du har gjort dette nogle gange har du vasket planktonen renere og kan nu begynde at dosere det rene plankton i akvariet.
Jeg har ikke selv prøvet denne metode men har fået den fortalt af en anden bruger her inde.
Jeg bruger kun plankton til at fodre hjuldyr med.
Hjuldyrene bruger jeg til at fodre koraler og
fisk med i baljen. Jeg bruger en si til at si plankton vandet fra, så jeg kun kommer hjuldyrne i akvariet.
Steen