Grotech Phytobreeder

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Leon jensen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: esbjerg

Grotech Phytobreeder

Indlæg af Leon jensen »

hej sf.
Har lige et spørgsmål omkring Grotech Phytobreeder, kan denne kun bruges til phyto eller er det også muligt at bruge den til zoo plankton?

Håber i kan hjælpe hilsen leon :)
Brugeravatar
Esben
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 1999

Re: Grotech Phytobreeder

Indlæg af Esben »

Jeg tror kun du kan bruge den til phytoplankton. Jeg vil sige at der er for meget knald på den til zooplankton
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Den er kun til phytoplankton.
Hælder du hjuldyr i den går der ikke længe før alt phytoplankton er spist :sneaky2:

Steen
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

hopper lige med og lytter på denne tråd ;O) hvis det er okay for vil da gerne høre hvad folks erfaring er med disse især da jeg skal igang med et støre sæt op kunne jo være det skulle være en del af dette da jeg holder meget af disse koraller Goniopora og vil gerne give dem beder forhold endnu hvis dette er muligt
Leon jensen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: esbjerg

Indlæg af Leon jensen »

[quote="spdiving"]Den er kun til phytoplankton.
Hælder du hjuldyr i den går der ikke længe før alt phytoplankton er spist :sneaky2:

VIl det sige jeg kan holde hjul dyr i rekatoren :K Hvis jeg fodre med phyto?

ps. tak for de hurtige svar =)
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Du kan holde zooplankton i en spand hvis det er det du har lyst til... :sneaky2:
Bare du har phytoplankton du kan fodre dem med.

Jeg bruger en phytoplankton reaktor der også har extra rum til zooplankton.

http://www.shop-meeresaquaristik.de/ima ... 1233_0.jpg

http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... ts_id=1233

http://www.zinn-aquarientechnik.de/planktonreaktor.html

Steen
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

minedykker skrev:hopper lige med og lytter på denne tråd ;O) hvis det er okay for vil da gerne høre hvad folks erfaring er med disse især da jeg skal igang med et støre sæt op kunne jo være det skulle være en del af dette da jeg holder meget af disse koraller Goniopora og vil gerne give dem beder forhold endnu hvis dette er muligt
Husk ikke at få vandet fra reaktoren med i akvariet når du fordre med Plankton.

Grunden er meget simpelt. For at få planktonen til at leve skal den fodres og dette gør man feks. med substral plantegødning. Så vandet i reaktoren har nok en nitrat på 100 eller mere.
jeg har aldrig selv målt nitraten i reaktoren.

Steen
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

okay ja det kan jeg godt se at det er et meget højt tal hvordan foder du så med det for kan se at grotech har en doserings pumpe men det vil jo ikke virke ud over at der giver meget høj værdiger
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Ved ikke hvad man skal bruge Grotech pumpen til andet end at dosere gødning. Planktonen fra reaktoren er bestemt ikke en god ide at få direkte i baljen som den også kan pumpe. Det andet er at Gretech pumpen/computeren kun kan dosere mindst 1l tror jeg det er. Så 1 liter Plankton direkte fra reaktoren og i baljen er lidt af en gambling før man har problemer med værdierne.

Kan man ikke få Planktonen "slynget" så kan man også forsøge at vaske vandet ud på en anden måde.

Du tapper en flaske og lader det ligge på køl. Efter noget tid bundfælder planktonen og du kan nu hælde det klare vand fra. husk ikke at ryste flasken...hehe
Nu fylder du igen saltvand i flasken og ryster den så planktonen bliver blandet med det rene vand.
Efter dette lader du det igen bundfælde på køl.
Når du har gjort dette nogle gange har du vasket planktonen renere og kan nu begynde at dosere det rene plankton i akvariet.

Jeg har ikke selv prøvet denne metode men har fået den fortalt af en anden bruger her inde.

Jeg bruger kun plankton til at fodre hjuldyr med.
Hjuldyrene bruger jeg til at fodre koraler og fisk med i baljen. Jeg bruger en si til at si plankton vandet fra, så jeg kun kommer hjuldyrne i akvariet.

Steen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"