Valget faldt på det lille Fluval Edge på 23 liter. Da jeg regner med at skulle købe hus inden for de næste par år, vil jeg ikke igang med det helt store setup, da når det forhåbentlig ville køre aller bedst, blot skulle pilles ned igen...
Et Edge er derimod, kan jeg bare tage under armen

Jeg har købt akvariet brugt af Bo Steen her fra sitet. Der er tale om den nye version med LED armatur. Bo havde inden jeg købte akvariet, holdt nogle få koraller under det originale lys, tilføjet skummer, cirkulationspumpe, varmelegeme, levende sten og grus. Så det har blot været et plug and play for mig.

Med til akvariet fulgte en ekstra arm med 2 x 3W MR16 LED pærer. Dem har jeg efterfølgende monteret sammen med en 10W Royal Blue LED, hvilket giver et fantastisk lys i forhold til det originale. Det er dog stadig midlertidig løsning. Regner med at jeg skal ud i noget DIY lampe fra AquaStyleOnline.com
Teknik
Fluval Edge 23 liter
Hydor Koralia NANO 900 l/t
Fluval 50 W
Aqualight NANO Skummer
Eheim 100 Luftpumpe
2 x MR16 3W LED + 1 x 10W Royal Blue LED
Der er ca. 4,5kg levende sten i akvariet plus grus.
Levende
Indtilvidere er der to snegle, og to eremitkrebs. (1 x sortbenet, 1 x rødbenet) Desuden lidt polypper, kenya træ, samt en stenkoral. Nu må vi se om de klarer indkøringen.
Fremtidsplaner
Af fremtidplaner går jeg og tænker på noget sump. En af de nærmeste dage kommer et nyt møbel hvor der gerne skulle være plads til et 128 liters akvarie. Vil gerne holde en masse Zoas af alverden farver, samt andre farvestrålende koraller. En lille hammerhead, og en enkel eller to sps koraller også. Men før jeg begynder på koraller, skal sumpen laves, og evt. noget andet lys.
Og nu Lidt billeder...
Et par billeder af det levende i akvariet.
Som det ses her, er det originale LED lys ikke særlig kraftig og der er mange mørke områder, specielt oppe i hjørnerne kommer lyset ikke ud. Derimod kommer de 2 x 3W pærer og 10W Royal Blue helt ud i hjørnerne, og giver et meget kraftigere lys. De hvide og blå kan tændes individuelt. P.t har jeg lagt en blæser løst oven på kassen for at køle den blå en smule, indtil jeg finder en strømforsyning som har lidt mindre power. Skummeren er placeret i hængefiltret og sidder fast med en magnet. Pga. højden af skummeren, er der lavet hul i toppen af lyskassen. For at beskytte lampen er der lavet en lille "splash guard"