ville i lave rørføringen ved udstrømmerrøret om, eller bliver det bedre når der kommer en pumpe mere i..?
+1hkr0111 skrev:du kunne evt skære det lodrette rør over og sætte en muffe eller en stump slange. også starte derfra med at føre det op i den anden ende. en klog fyr kiggede på mit og sagde det samme som boerglum der er ingen grund til at blæse retur vand lige op foran overløbet. det laver kortslutning
Det var lige nøjagtig det der var min tanke..!Peters1 skrev:Jeg ville se om ikke det var muligt at vride det fra hinanden ved den 90 graders bøjning der sidder i overløbet og forlænge det derfra. Som det er lavet lige nu vil du aldrig få overfladevandet til at løbe godt nok forbi røret.
Det er jo overfladevandet du skal have i skummeren, da det er her proteinerne samles.
Blot mine fem cents
Det er heller ikke PVC rør de sælger i div. byggemarkeder, det er PE rør eller sådan noget og de dur vist ikke til akvariebrug...MoG skrev:Droppede det igen.. De de pvc rør de sælger, er med en o-ring hvor hele balladen er plasket ind i olie/fedt! Så jeg håber VVS eksperten har åbent imorgen.. ! De har de rigtige (har jeg ladet mig fortælle).
Prøv hos Vand i haven i Glostrup Vallensbækvej 43. Ligger lige ved motorvejen.MoG skrev:Hvor finder jeg pvc rør til akvarie henne idag.!?
Samtlige vvs butikker og special butikker i næstved er undersøgt.. ingen har det på lager! Er villig til at køre til kbh, men er der nogen der kan fortælle mig hvor de har dem?