Carsten skrev:StarF skrev:prøv lige at læs mit indlæg igen, det lydder som om du har lavet det modsat. tjek evt wiki, står ret tydeligt at:
Hovede rør SKAL have kugle hane på
sikkerheds rør SKAL have durso på
mon ikke det er der fejlen ligger?
Hvem f..... siger det??? Wikien er bestemt ikke nogen kilde til den evige sandhed.
Hvorfor skal et sikkerheds rør have en Durso på?? Det skal jo helst ikke bruges overhovedet.
Og hvorfor skal hovedrøret ikke have en??
Hvis der løber vand konstant gennem sikkerheds røret, vil jeg mene at enten er pumpen for kraftig eller at rørene er underdimisionerede
Det siger jeg, bedre ?
Prøv da lige at fald ned gamle mand, den måde jeg har lave mine på er som på wiki, det er lavet og det er sådan samtlige af mine er lavet i alt den tid jeg har haft akv, og det er den måde jeg har fået andre jeg har hjulpet til at lave dem. De har altid kørt 100% lydløst, rørene skal self være af sådan en størrelse at det ene sikkerheds rør altid kan tage alt vandet. Det er den letteste måde at få et overløb helt stille på...
Carsten skrev:
"Hvorfor skal et sikkerheds rør have en Durso på??"
fordi du laver sikkerheds røret 1-2 cm under din overløbs kamp, så justere du vandet der op, så det ikke falder så meget fra overløbet. durso er på for at forhindre wc lyden.
Carsten skrev:
Og hvorfor skal hovedrøret ikke have en??
fordi hovede røret vil stå under konstant vand...og 98% af alt vandet ryger i denne.
jeg er desuden udemærket klar over de rer mange måder at lave dette på, men den her er altså den letteste og mest simple måde jeg har set..