Cyano, interessant observation!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Hr. Jørgensen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions: 0
13
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Cyano, interessant observation!

Indlæg af Hr. Jørgensen »

Jeg havde også nogle mørke røde (bordeaux) plamager på et tidspunkt. Har faktisk fået en smule igen på det sidste.

Sidste gang kom jeg af med det ved at at skrue ned for tiden hvor det hvide lys var tændt. Satte den ned på 3 timer. Resten af tiden blev erstattet med blåt lys. Efter 2 uger var det helt væk.

Satte for en del tid siden det hvide lys op til 8 timer om dagen. De sidste 2 uger er der kommet en smule igen. Vil prøve metoden igen fra weekenden af, så må jeg se om det virker igen :)
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618

Akvastabil Mark II 360l:
  • 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES

112l sump:
  • MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
    APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
[/center]
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
14
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af ChristianJS »

Det lyder som om det kan være et forsøg værd, specielt når jeg ikke mere behøver at tage hensyn til min Tridacnas lysbehov! :crybaby:
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
14
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af ChristianJS »

Opdatering:

Kampen fortsætter! Pederrevnørd har hjulpet mig. Jeg var oppe hos ham og få Chaeto til min sump og noget Lanthanum. Sikke et setup! Det er sgu imponerende og imponerende dedikation til sin hobby!

Men det der imponerede mig mest var hjælpsomheden og venligheden, tusind tak Peder!

Jeg arbejder nu på højttryk for at nedbringe næringsstoffer, med hyppige vandskift, støvsugning af bund, Lanthanum Chloride, Chaeto og vodka. Samtidig har jeg sat fodring ned.
Der er ingen tvivl om at de røde plamager har stoppet deres offensiv, og ser endda ud til at være på tilbagetog.

Mine to Turboer døde desværre, og det har jeg kunnet se på de grønne trådalger. Det er jo så et spørgsmål om om man skal lade dem være en tid, og konkurrere om næringen med det røde slim, eller bekæmpe dem aktivt. De kvæler ihvertfald ingenting...

Jeg har dog valgt at indsætte kavaleriet mod dem, en Chlorodiella nigra-krappe jeg havde i sumpen er kommet i hovedtanken! Jeg ved at jeg nok får på hovedet for det af nogle af jer, men jeg har læst stolpe op og stolpe ned om den, før jeg satte den i, og den bør være ren alge/detritus-spiser, og så kan den jo holde min Actaeodes tomentosus-krappe med selskab :-)

Jeg føler jeg vinder! :GO
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Tak for de pæne ord. :biggrin:

Glæder mig til at følge udviklingen - og rigtig meget held og lykke med det

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"