Lenes Edge - opdate
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2012
Re: Lenes Edge - opdate
Det samme havde jeg gjort i næsten 2 mdr, samt tilsat vodka, uden held. Men efter Carstens råd, med total vandskift, og påfyldte med vand fra Carsten røg jeg på 1 i nitrat. Det kan jeg kun anbefale.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Hej Lene, Tillykke med anemonen etc. Det ser godt ud og jeg glæder mig til at se udviklingen.

Life is a beach and then you dive.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2765 Smørum
Tja, det kan jeg nok ikke med fisk og hele møjet, prøver med et lidt større skifte her snarest
Beholder du lyset, eller har du fundet på noget
?

-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
Jeg beholder lyset indtil videre. Det virker som om en del forsøger sig med opgraderinger, jeg afventer lige. Jeg er egentlig godt tilfreds med korallernes udseende.
Nu vil jeg udfylde skemaet fra Carsten, så må tiden vise, om jeg skal tilsætte noget. Føler mig ret tryg ved, at have ham med på råd.
Nu vil jeg udfylde skemaet fra Carsten, så må tiden vise, om jeg skal tilsætte noget. Føler mig ret tryg ved, at have ham med på råd.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
Re: Lenes Edge - opdate - tilbage til start
Hej Forum
En opdate fra mig, har længe været undervejs, jeg syntes ikke mine billeder har været gode, og trods akvariet stod virkelig flot, er det desværre ikke blevet til noget.
Min opdate kommer nu, da jeg har brug for at dele mine ærgelser med jer. Som skrevet var alt godt, inden ferien. Jeg havde 2 klovne, haft dem et år, en del koraller, alle stod virkelig pæne. Det havde taget mig omkring et år, at komme dertil.
Jeg havde som altid allieret mig med naboen, som plejer at passe akvariet, og sørge for det ugentlige vandskift. Desværre var noget gået galt, formentlig er pumpen stoppet, og så er det gået stærkt. De kære naboer havde kæmpet et par dage, med vandskift, været hos Klovnfisken og få råd, ringet rundt og søgt på forum, men det stod ikke at rede. På et tidspunkt, havde det lugtet helt ud i opgangen. Så da jeg kommer hjem, efter 3 uger i Californien, er det til et akvarie, med nyvaskede sten, og INTET levende.
Naboen er ked af situationen, de er bekendt med den tid og energi, som jeg har brugt på akvariet. Jeg syntes det er synd for dem, at de skulle stå med det.
Jeg er stadig ikke helt sikker på, om jeg starter det op igen. Overvejer ferskvand, men hvor spændende er det lige. Og kan jeg mon bede naboen om hjælp næste gang?
En opdate fra mig, har længe været undervejs, jeg syntes ikke mine billeder har været gode, og trods akvariet stod virkelig flot, er det desværre ikke blevet til noget.
Min opdate kommer nu, da jeg har brug for at dele mine ærgelser med jer. Som skrevet var alt godt, inden ferien. Jeg havde 2 klovne, haft dem et år, en del koraller, alle stod virkelig pæne. Det havde taget mig omkring et år, at komme dertil.
Jeg havde som altid allieret mig med naboen, som plejer at passe akvariet, og sørge for det ugentlige vandskift. Desværre var noget gået galt, formentlig er pumpen stoppet, og så er det gået stærkt. De kære naboer havde kæmpet et par dage, med vandskift, været hos Klovnfisken og få råd, ringet rundt og søgt på forum, men det stod ikke at rede. På et tidspunkt, havde det lugtet helt ud i opgangen. Så da jeg kommer hjem, efter 3 uger i Californien, er det til et akvarie, med nyvaskede sten, og INTET levende.
Naboen er ked af situationen, de er bekendt med den tid og energi, som jeg har brugt på akvariet. Jeg syntes det er synd for dem, at de skulle stå med det.
Jeg er stadig ikke helt sikker på, om jeg starter det op igen. Overvejer ferskvand, men hvor spændende er det lige. Og kan jeg mon bede naboen om hjælp næste gang?
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Åhhh nej!!!!!
Det er jeg mega ked af at høre.
Håber du starter op igen, da jeg syntes det er så hyggeligt med en kollega med samme hobby.
Velkommen hjem forresten.
Det er jeg mega ked af at høre.
Håber du starter op igen, da jeg syntes det er så hyggeligt med en kollega med samme hobby.
Velkommen hjem forresten.
Life is a beach and then you dive.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Lenes Edge - opdate - tilbage til start
Det er altid noget skidt når det ikke går som efter planen, men op på hesten igen!Sopranos skrev:Hej Forum
Næste gang, du skal udenlands så lad trygt dine naboer passe akvariet, men få fat i en backup. En som har pladsen til at have fisk og koraller i en periode, og som har lidt mere indsigt i tingene end du kan forvente at en nabo kan have.
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
Det er sku surt, men som Carsten siger op på hesten igen.
Kan det ikke være en af anemonerne der har stillet skoene, syntes at have læst at når de dør så forgifter det vandet og lufter grimt.
Kan det ikke være en af anemonerne der har stillet skoene, syntes at have læst at når de dør så forgifter det vandet og lufter grimt.
- Raavig
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Sjælland
Hej Lene - det var da trist!
Du kan evt købe et billigt 54L og have på loftet.
Så kan der lynhurtigt blandes noget vand og smide ihvertfald sten og fisk i hvis det skulle gå galt.
Evt blande det inden du tager afsted så det "bare" skal flyttes.
Du kan evt købe et billigt 54L og have på loftet.
Så kan der lynhurtigt blandes noget vand og smide ihvertfald sten og fisk i hvis det skulle gå galt.
Evt blande det inden du tager afsted så det "bare" skal flyttes.