Reje generer anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
klovnfisken
Reactions:

Reje generer anemone

Indlæg af klovnfisken »

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre? Min dannebrogsreje bliver ved med at ville rende rundt oveni min anemone. Anemonen prøver at dreje sig væk fra rejen men lige lidt hjælper det for rejen bliver ved med at røre ved anemonen.
Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med rejen, for den hindrer anemonen i at folde sig ud, og den jager anemonen ind under stenene. Er der nogen der kender til dette eller ved hvad jeg kan gøre, eller er jeg bare nød til at skille mig af med min reje?

Mange hilsner klovnfisken
espeng
Reactions:

Indlæg af espeng »

Det kunne jeg også være interessert i å høre noe om. Jeg har nettopp kjøpt meg en Rose BTA og har allerede to dannebrogsrejer i tanken min. Jeg har ikke satt inn BTA'n enda så jeg vet ikke om det blir et problem hos meg dog :)
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Det gjorde mine dannebrogs rejer også i starten, specielt når der enten var noget på vej ind eller ud af anemonen :)
Anemonen voksede alligevel fint og tog ikke skade. Nu hvor anemonen er vokset er de holdt op, og efter mine klovnefisk er flyttet ind får rejerne ikke lov til at nærme sig anemonen, så jeg ville ikke være nervøs kun for rejerne 8) .

Nåår ja min anemone er en H. Magnifica men tror nu ikke det gør nogen forskel.

/Magnus
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

er det fodret i anemonene rejen går efter?,isåfald må du finde en løsning der,evt fodre begge samtidig
klovnfisken
Reactions:

Indlæg af klovnfisken »

Nej rejen sidder konstant og rører anemonen enten ved at den går rundt oven på den, eller ved at den nærmest hænger i anemonen eller ved at rører anemonen med sine følehorn.
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

klovnfisken skrev:Nej rejen sidder konstant og rører anemonen enten ved at den går rundt oven på den, eller ved at den nærmest hænger i anemonen eller ved at rører anemonen med sine følehorn.
Det er vist meget normalt, rejen bruger jo følehornene for hele tiden at være på sikker afstand, at den går rundt på den har jeg som sagt kun oplevet når der var noget på vej ind eller ud af anemonen.

At rejen hænger i anemonen er vel blot et tegn på en sund og rask anemone 8)

/Magnus
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"