Bobbeltip.

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Bobbeltip.

Indlæg af J. Andersen »

God aften SF

Hvad tid på dagen foder i jeres bobbeltip?

Jeg foder med rejer ca 1-2 gange om ugen.

Jeg synes også at det er svært at foder den, da jeg har en levene reje som og så gerne vil have fat i den "døde reje" :wink:

Hvad foder i jeres med?

Jack
Brugeravatar
Pedersen8970
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Havndal -DK

Re: Bobbeltip.

Indlæg af Pedersen8970 »

Har kun en tæppeanemone nu men da vi havde en bubbletip var fodret rejer, og muslinge kød sørger dog for at distrahere de andre beborer (fisk og rejer) med noget andet godt fodder i mellem tiden :hehe:
Bedste hilsner,
Sergej
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2009

Re: Bobbeltip.

Indlæg af johanne86 »

Jeg fodrer mest med silversides - altså små fisk, som jeg får hos min forhandler. Anemonerne elsker dem! Hvis anemonen er lille får den en blanding af mysis, rejer og fintblendet torsk.
Jeg fodrer når anemonen er fuldt foldet ud, dvs cirka midt på dagen.

Mht irriterende rejer og fisk der snupper maden, kan det være en god ide at lægge noget over anemonerne en times tid efter fodring. Fx kan man bruge et dørslag/en si. Ellers må man "holde vagt" med hænderne i baljen et godt stykke tid indtil dyrerne mister interessen. Og desuden gerne fodrer de andre dyr samtidig.
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"