Jeg har her til aften opdaget at der hænger noget ud af min søanemones mund. Det er nærmest en lang tynd brun tråd, med noget brunt i enden.
Den er iøvrigt ikke ret stor i aften.
Skal jeg være bekymret?
Hej Erik
Jeg tror ikke du skal være bekymret. Det er højest sandsynligt blot et følehorn fra en af rejerne når de har skiftet ham.
Håber det ellers går godt for dig med akvariet?
Mvh Thomas
Jo tak, jeg syntes at det går godt, men der kommer mange spørgsmål til hele tiden
Jeg har også lige fundet min første glasrose i går
Det var nu større end bare et følehorn fra en reje, så skulle det være måske være hele hammen. Men hvordan skulle den lige få fat på det?
Hehe
Jammen hammen bliver jo virvlet op af mp10'eren og tentaklerne på anemonen griber fat i den når de får kontakt. Tentaklerne på anemonen klister sig nærmest fast på alt de får kontakt med
Hmmm...er der "indtægter og udgifter" samme sted på sådan en anemone?
Det kan da godt være at den har fortæret noget i går, den står stor og flot igen i dag
Men er det ikke rigtigt forstået at den fanger hvad den har brug for i vandet?
Thomas, var det rejer du engang har fodret det med?
Ja jeg har af og til fodret den med en frossen reje fra Brugsen jeg har tøet op inden fodring. Bare få rejen i berøring med annemonen og så skal den nok klare resten den vil folde sig helt sammen og efter ca 10 min folder den sig ud igen, og rejen er væk