Har prøvet at rense og pudse - men nej...
Kan man smøre med et eller andet?? eller skal jeg se om jeg kan slibe vægtykkelsen lidt ned?
Kan ikke umiddelbart finde den omtalte skrue på skummeren der sidder i min interne sump på et RSM250.Killioten skrev:Skal du ikke bare løsne skruen på siden.
Har selv en og den går fint. Holder selvfølgelig imod, men den går nemt derfra medmindre skruen på siden er skruet for langt ind
Hvis det er længe siden den er blevet gjort ren kan det måske også hjælpe
Jeg kører ikke med ekstern sump.Bingocaller skrev:Jeg har flyttet min ned i sumpen - meget bedre og nemmere løsning
Skal vi ikke snart se nogen billeder Bjørn
Jeg har selv sort koralsand/ grus, og jeg har ingen problemer der.Bingocaller skrev:Yes
Et godt råd - hold dig til sand
Jeg er tosset med effekten med mit sorte sand - men det er et helvede at holde rent! Når min Hugo lægger en hundelort så kan man se det med det samme. Jeg er begyndt at støvsuge 1 gang om ugen
Jeg kører 3000 liters retur med udblæsning i tanken - vortech mp 40w samt Tunze 6045 modded bbag stenene - og kan stadigt ikke få hundelortene væk. Mit grus er 4-5 mm.Marco R skrev:Jeg har selv sort koralsand/ grus, og jeg har ingen problemer der.Bingocaller skrev:Yes
Jeg er tosset med effekten med mit sorte sand - men det er et helvede at holde rent! Når min Hugo lægger en hundelort så kan man se det med det samme. Jeg er begyndt at støvsuge 1 gang om ugen
Der skal jo bare cirkulation til
Hej igen,Bingocaller skrev:Jeg kører 3000 liters retur med udblæsning i tanken - vortech mp 40w samt Tunze 6045 modded bbag stenene - og kan stadigt ikke få hundelortene væk. Mit grus er 4-5 mm.Marco R skrev:Jeg har selv sort koralsand/ grus, og jeg har ingen problemer der.Bingocaller skrev:Yes
Der skal jo bare cirkulation til
Hvordan sidder dine pumper?
Har du forresten nigen billeder af din tank med det sorte ? det vil jeg meget gerne se
Den nylon skrue der sidder lige midt under skumkoppenbhjensen skrev:Kan ikke umiddelbart finde den omtalte skrue på skummeren der sidder i min interne sump på et RSM250.Killioten skrev:Skal du ikke bare løsne skruen på siden.
Har selv en og den går fint. Holder selvfølgelig imod, men den går nemt derfra medmindre skruen på siden er skruet for langt ind
Hvis det er længe siden den er blevet gjort ren kan det måske også hjælpe
Bliver måske nok nødt til at tage hele skummer-enheden op for inspektion?
Ifølge manualen skal den (så vidt jeg husker) stå i klokken halv 2 position, eller deromkring...Killioten skrev:Ja hvorfor
Takker til Fiskivandglas.Fiskivandglas skrev:Jeg har også samme problem med at den sidder fast. Jeg har fint sand og har renset den et par gange, men uden held. Jeg tror at det handler om undertryk i skummeren. Hvis du skubber den ned, så presser du samtidig også vandet ud. Det er desværre et uheldigt design fra deres side, eftersom koppens udformning er ret upraktisk og spild er uundgåeligt.
Jeg havde en intern sump med en deltec MC500 skummer kørende og der var ikke andet end problemer. Selvom den er meget fleksibel mht. vandstanden, så er den glad for at skumme over.
Jeg skulle også skrue næsten helt ned for luften, for ellers ville den gå amok.
Den skummede ikke så effektivt OG så LARMEDE den som en kaffemaskine.
Jeg flyttede den til en ekstern sump og den kører PERFEKT!! INGEN brok herfra!.
Ingen larm, helt lydløs, ventil skruet helt op, men jeg synes at det er nødvendigt, fordi den ellers ikke skummer op i koppen. Det snask den skummer er virkelig sort som tjære og stinker virkelig dårligt!
Man tømmer jo først når koppen er fyldt.
Takker for ideen. Har selv haft den lidt i tankerne, men turde ikke pga. risiko for nedsat ydelse/falsk luft.Bingocaller skrev:Bjørn jeg gjorde det at jeg sleb alle flader på min med en dremmel. Den havde givet sig lidt efter 70 grader i opvaskemaskinen - så fik den lige en omgang på alle leder og kanter og var lige til at få op og ned. Ingen indflydelse på ydelsen
Måske en ide