Så er den gal med rookien igen. Igen en koral. Den kan nok ikke reddes, men så må jeg da i det mindste lære noget af mine begynderfejl, så jeg ikke gør samme fejl igen (har lært, at man ikke skal købe Acro før vandet er tip top )
Jeg ved ikke engang hvad det er for en koral, og aner derfor intet om sværhedsgrad eller hvordan den skal behandles. Jeg synes det ligner en Favites ud fra de billeder jeg har fundet, men den står der heller ikke meget om på Wiki'en. Har sat den forholdsvis lavt ud fra et gæt. Næsten lige ud for circulaltionspumpe men dog ca. 35 cm fra den.
For ca. en uge siden begyndte polypperne i den ene side at blive lyselilla (ca. samme farve som kalkalger). Da det bredte sig klippede jeg alle de lilla polypper bort. Det holdt et par dage, så begyndte det igen. Denne gang klippede jeg ca, 1 cm indenfor det lilla, men efter yderligere et par dage er det begyndt igen, nu inde på midten. Der ligger også lidt snavs ovenpå den nu, som stammer fra det gamle bundlag korallen sad fast på (svinede vildt da jeg klippede i den).
Det har nok ingen sammenhæng, men må for god orden skyld hellere fortælle, at der var noget meget mørkelilla trådalgeagtigt på kanten da jeg købte den, på den side hvor problemet startede. Mine vandværdier har i øvrigt ligget rimeligt i næsten et par uger. Alle saltværdier er ideelle. Fosfat har jeg dog ikke fået helt ned på ideal endnu. Den har ligget på 0,045 i ca. 2 uger. Nitrat er jeg faktsik kommet til at køre lidt længere ned end jeg egentlig ville (er 0,2) fordi jeg pludselig glemte, at man skal dividere med 10 når man kigger gennem siden af glasset

Pft.
//Poul