En stille aften med lommelygten.....
Lige siden jeg startede min sump op har der i en samling mellem stenene ophobet sig en del sneglehuse, også et stort et af slagsen. Det tænkte jeg ikke over, men en dag flyttet jeg det store ca. 10 cm væk. Dagen efter lå det på sin plads igen, klemt lidt ind mellem stenene sammen med alle de andre sneglehuse (Der er nok 10 - 20 stk, det varierer lidt).
Det er mest sneglehuse der finder vej derhen, men også små keramiksten, alge totter, små fragmentsten (2 gange med små skivefragmenter på

Jeg har prøvet at spotte hvad det er lige siden jeg fandt ud af det ikke var tilfældigt, dvs. over de sidste ca. 2 måneder - uden nogen form for held. Her til aften var der så bid, dog kun i ca. ½ sekund. Jeg så en lille krop stikke hovedet ned fra stenen der ligger over reden/hulen, den var orange, havde 2 små hvide følehorn, var ca. 7-8 mm bred, den havde nogle hvide striber synes jeg, længden har jeg ingen anelse om. Da den så mig/lommelygten var den væk - et ret hurtigt dyr må man sige. Jeg så den kun i meget kort tid - så beskrivelsen er nok ikke helt korrekt.
Mens jeg skrev denne tråd tænkte jeg - jeg skal sku lige kigge igen - var det nu rigtigt. Da jeg kigger igen har den slæbt en ca. 5 x 5 cm keramik sten hen foran reden og blokeret den. Det har jeg set før, stenen er nok skubbet væk i morgen.
Lang historie kort - er der nogen der har et bud på hvad det kan være - det er da en besynderlig adfærd. Jeg har ikke mistet noget - omvendt har jeg kun sten, sand og snegle i den sump.