Hvordan skal lyscyklussen være?
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Hvordan skal lyscyklussen være?
Jeg har undret mig over hvordan man skal lave ens lyscyklus, altså hvornår man skal tænde hvad.
Jeg har selv tænkt mig at anvende en HQI lampe, og 2 T5 rør, men hvordan skal de tændes i forhold til hinanden?
Skal man starte med at tænde T5 rørene for at starte med noget roligt lys, og så senere tænde for HQI'en, og så slutte af med at slukke HQI'en, og så efter noget tid slukke T5 rørene?
Hvis i kan komme med input om hvordan i selv har gjort det, så ville det være fedt.
Jeg har selv tænkt mig at anvende en HQI lampe, og 2 T5 rør, men hvordan skal de tændes i forhold til hinanden?
Skal man starte med at tænde T5 rørene for at starte med noget roligt lys, og så senere tænde for HQI'en, og så slutte af med at slukke HQI'en, og så efter noget tid slukke T5 rørene?
Hvis i kan komme med input om hvordan i selv har gjort det, så ville det være fedt.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Da blåt lys trænger længest ned i vandet, vil det naturlige være at starte med at tænde blåt lys. Hvor mange stadier der så er op til "fuldt blus", afhænger af folks foskellige lysopsætninger. Des blødere overgangen er mellem nat og dag, des mindre er chancen for at stresse fiskene.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kbh ø