Jeg har lige erhvervet mig et 128 liters Buyo akvarie.
Det er købt med vand fisk og lidt levende sten i, så det er kørende.
Jeg har lidt forskellige spørgsmål da jeg syntes jeg har læst mig helt blind i alle de forskellige tråde og indlæg der er på denne side.
I akvariet går der lige nu to stk klovnfisk, og det er det.
Vil gerne starte med at høre om der kan være for meget cirkulation i for sådan nogle klovnfisk. Der sidder det pumpe system i som når man køber akvariet, og så har jeg selv sat en 3200 liters cirkulations pumpe i. Men er det for meget?
Har som sagt et Buyo akvarie. Og det er jo begrænset hvor stort det er, og vil da gerne have nogle flere fisk, lidt rejer måske. Og nogle koraller.
Hvilke dyr samt koraller kan i anbefale, og som vil trives i sådan en lille balje? Det er ret vigtig for mig at de kan trives deri, ellers vil jeg ikke have dem.
Har læst mig frem til at nogle koraller skal have foder og sådan noget? Det må i gerne lige have i tankerne når i anbefaler koraller

Og så har jeg tænkt lidt over hvordan man sætter korallerne fast på de levende sten? Skal de limes på eller hvordan gør man det?
Der sidder t5 lys i armaturet, ved ikke om der er andet i skal vide?
Kender i nogle gode webshops? Og evt nogle gode butikker i jylland der sælger saltvands udstyr samt fisk?
Af testsæt har jeg til nitrit nitral ammoniak og salt. Er der andre vigtige sæt jeg skal have fat i?
Tror vidst det var det i denne omgang.
Til sidst får i lige et billede af akvariet som det står nu.
I må også gerne komme med evt ændringer af opsætningen af sten, pumpe og så videre hvis det ikke ser ud til at stå optimalt. Tager imod råd med kyshånd

Håber på nogle gode råd.
Venlig hilsen Jimmi.