Hjælp ang koraller og fisk

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Korsgaard
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
13
Postnummer: 7200 Grindsted
Saltvand siden?: 2012

Hjælp ang koraller og fisk

Indlæg af Korsgaard »

Hej

Er helt ny inden for akvarie verdenen men er blevet total bidt af saltvand og muligheden for at have et mine Reef hjemme i stuen:-)

Så ville lige høre hva i ville mene var de bedste koraller at starte med ? :-)

Ang fisk regner jeg ikke med den store bestand. 2 klovne og så lidt andet.
Vil lige høre om i ville mene man kunne holde en gul kirurg i eller om akvariet er for lille:-)

Det er 50 cm bred, 50 cm højt og 55 cm i længden Med intern sump( Kasper j's akvarie her inde fra )

Mvh Jesper
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Hjælp ang koraller og fisk

Indlæg af JaizEdelmann »

De nemmeste koraler og holde er LPS, SPS kræver korrekte vandværdier og stabilitet samt massere af lys og flow.

Angående gul kirug vil jeg sige det også lidt kommer an på din stenopsætning hvis den er luftig og der er godt med huler osv. så kan jeg ikke se noget problem i og holde en lille gul kirug bare sørg for at køb dem små så du kan ha dem lidt tid inden de skal videre.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Blødkoraller er langt lettere at holde end både LPS og SPS, samtidigt kræver de ikke så meget lys, og hele "driften" af dem er billigere og lettere. De kræver ikke alle mulige tilsætninger til vandet, og heller ikke ret meget kalk.

Sådan et lille akvarie vil jeg mere ikke er egnet til en gul kirurg. Chancen for at den kommer til at trives er ikke stor, og en fisk i en størrelse der passer til akvariet, er meget lille og derved også meget sart. Små kirurger er meget sarte i modsætning til når de er vokset op.
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Korsgaard skrev:Hej

Er helt ny inden for akvarie verdenen men er blevet total bidt af saltvand og muligheden for at have et mine Reef hjemme i stuen:-)

Så ville lige høre hva i ville mene var de bedste koraller at starte med ? :-)

Ang fisk regner jeg ikke med den store bestand. 2 klovne og så lidt andet.
Vil lige høre om i ville mene man kunne holde en gul kirurg i eller om akvariet er for lille:-)

Det er 50 cm bred, 50 cm højt og 55 cm i længden Med intern sump( Kasper j's akvarie her inde fra )

Mvh Jesper
Hej. Hvis du kommer forbi Vejle er du velkommen til at kikke ind forbi. Det er jo ikke så langt fra Grindsted :beer: Så kan jeg hjælpe dig lidt på vej, med det jeg nu ved om saltvand :y
Korsgaard
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
13

Indlæg af Korsgaard »

Tak for rådene :-) har også læst mig frem til at akvariet er lige lille nok til en kirug. Så må på udkig efter nogle andre spændende fisk :-)

Og Jesper det lyder super :-) der må vi lige have fundet en dag hvor jeg kan kigge forbi :-) din balje ser jo super godt vil jeg gerne se live :-) så kan jeg jo både se akvariet og få lidt visdom :-)
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Korsgaard skrev:Tak for rådene :-) har også læst mig frem til at akvariet er lige lille nok til en kirug. Så må på udkig efter nogle andre spændende fisk :-)

Og Jesper det lyder super :-) der må vi lige have fundet en dag hvor jeg kan kigge forbi :-) din balje ser jo super godt vil jeg gerne se live :-) så kan jeg jo både se akvariet og få lidt visdom :-)
Du er helt sikkert velkommen :beer: Skriv hvis du kommer her omkring så får du lige adressen :GO
frank37
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 6731 Tjæreborg
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af frank37 »

Hej korsgaard

du er ligeledes velkommen i tjæreborg. her er vi 3 gutter som alle deler samme interesse inden for saltvand som dig.

vi mødes en gang imellem og bytter koraller / fisk samt hjælper hinanden med de udfordringer der med tilden kommer, når mand har valgt saltvand vejen.

mvh
frank :beer:
Korsgaard
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
13

Indlæg af Korsgaard »

Lyder godt jesper :-) har lige en del for her de næste par dage men vil helt sikkert kigge forbi en dag :-)

Lyder super Frank :-) passer med man kan kombinere en tur ned forbi jer og så lige et smut forbi Flemming og kigge på lidt guf til akvariet på vej hjem:-)

Super lækkert at folk er så venlige og hjælpsomme herinde :-)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"