Valenciennea wardii. Foder spesialist eller ?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
spdiving
Reactions:

Valenciennea wardii. Foder spesialist eller ?

Indlæg af spdiving »

Sad lige og søgte på nettet omkring denne fisk. Kan se at den er med på listen over dyr der bør blive i havet.
Spørgsmålet er så hvorfor ?

Slår man den op her inde er den på denne liste.

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=29177

Slår man den op på google, beskrives den som en nem begynder fisk.

http://www.bluezooaquatics.com/productD ... =603&did=1

Nogle der har erfaringer med dem ?

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Valenciennea wardii. Foder spesialist eller ?

Indlæg af Carsten »

Tyskerne beskriver den heller ikke som en problem fisk.

Den skulle være meget spring glad lille fisk, nården lige er kommet i akvariet. Og skal holdes i par.

Den graver lige son de andre, men holder sig til bunden.
skulle gå til foderet, de skriver at den spiser Artemia, mysis osv.

"Eine, wenn mal aklimatisiert, einfach zu haltende Grundelart, die ebenfalls nur paarweise gepflegt werden sollte. Eine entsprechend hohe Sandschicht ist nötig, damit die Tiere "baggern" und auch ihre Wohnhöhle anlegen können.
Die ersten Tage sind diese Grundeln extrem schreckhaft und das Becken sollte in dieser Phase unbedingt gegen Sprünge gesichert werden. Im Gegensatz zu anderen Grundeln der Gattung steigt V.wardii nicht auf, um den Sand abzulassen. Daher werden keine Korallen etc. zugeschüttet. Auch das Zuschütten des Schlafbaus hält sich - im Vergleich zu anderen Mitgliedern der Gattung - in Grenzen.
Der Anmerkung von Patrick Petzold: Zwingend vorgeschrieben ist meiner Meinung nach eine Abdeckung über dem Aquarium!

Noch mehr Infos über diese wunderschöne Grundel findet man bei Peter unter:
http://www.reefsafe.com/wardi.htm"
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Tak. Carsten det er også hvad jeg er kommet frem til. Syndes den liste der er lavet og lagt ind her på siden at den er temmelig ubrugelig. Der er ingen forklaringer på hvorfor det er fisk man ikke bør købe.

En anden fisk jeg tænker på at købe er Cleidopus gloriamaris, så vidt jeg ved er det bedst at have dem i en flok.
Nogle der har erfaringer med dem ?

Steen
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hvad så Steen, fik du nogle a disse speciele fisk med hjem :)

Mvh
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Efter at vi havde klaret alle bestillinger samt lavet papir arbejde så blev det min tur til at udvælge fisk. Desværre havde jeg sgu helt glemt navnene på de fisk jeg ville have.
Så glemte sgu helt at købe dem...haha

Nå men jeg fik da alligevel lidt med hjem.

købte dem her i håb om at det er par jeg fik.

Et par. Amblyeleotris aurora
Et par. Heteroconger hassi
Et par. Pseudochromis fridmani

De går i mit 400l yngel akvarie. I håb om at de vil smide nogle æg. Om ikke andet kan de vel tage lidt i lære af mine Lysmata wurdemanni som yngler... :y

Næste gang skal jeg lige have lavet en liste så jeg kan få fyldt lidt op i mit 1000l display. Der er sgu lidt tomt efter jeg solgte mine 3 paletter.
Stod ellers og kigge længe på de Acanthurus achilles. Men chancen ved at prøve syndes jeg sgu er lidt stor da jeg i forvejen har en Acanthurus leucosternon som trives rigtig godt.
Tror også bare at de vil komme op at slås helt vildt, hvis de bliver sat sammen med det samme. Derfor overvejede jeg kraftigt at smide den i mit 400L da der alligevel kun går små fisk.

Steen
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

H. hassi ser ellers spændende ud.. Har kigget længe på den hos Klovnfisken tidligere..

Orv A. achilles er ellers konge fisken i min verden.. Så en ville da helt klart pryde dit flotte akvarie.. Jeg siger GO for it næste gang :GO

Mvh
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"