Mest lydløse skummer til 350 liter ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Mest lydløse skummer til 350 liter ?
HVIS jeg nu skulle overveje at udskifte min nuværende BubbleKing 160 (Royal Exclusive) med en anden og bedre/højere rated skummer ,
hvad vil i så anbefale.
Kravene er :
- SKAL SKAL SKAL være 1000% så lyd-svag/stille som den jeg har nu.
- Den SKAL være rated højere end BK160, dvs den skal være rated til MINDST 500 liter heavy loaded akvarie
- Vi er så pernipne at selv Nev-jet pumpe/Tunze pumper giver for meget "brum-brum" ned gennem gulvet, ned i vores soveværelse.
- Prisen er LANGT mindre i fokus end lyd-udbredelsen/kvaliteten - Vi snakker selvfølgelig ikek en skummer til 10.000 kr, men 1 prioritet er KLART lyd/støj !!!
- Jeg skal til at bestille en ny sump , og pladsen til skummeren er beregnet til MAXIMUM 40 x 30 cm. - med 30 cm højde på vand. - Højde inde i underskabet = 62 cm MAX.
Hvad er erfaringerne rent støjmæssigt med :
ATI PowerCone 200/250
ATB : ???
Nyos
vertex
Royal exclusive Cone et eller andet ?
Hvad er bedst : Nålehjul eller trådhjul/meshwheel
Jeg er bare så "skeptisk" om der virkelig findes noget så støj-svagt som Royal Exclusive ...
hvad vil i så anbefale.
Kravene er :
- SKAL SKAL SKAL være 1000% så lyd-svag/stille som den jeg har nu.
- Den SKAL være rated højere end BK160, dvs den skal være rated til MINDST 500 liter heavy loaded akvarie
- Vi er så pernipne at selv Nev-jet pumpe/Tunze pumper giver for meget "brum-brum" ned gennem gulvet, ned i vores soveværelse.
- Prisen er LANGT mindre i fokus end lyd-udbredelsen/kvaliteten - Vi snakker selvfølgelig ikek en skummer til 10.000 kr, men 1 prioritet er KLART lyd/støj !!!
- Jeg skal til at bestille en ny sump , og pladsen til skummeren er beregnet til MAXIMUM 40 x 30 cm. - med 30 cm højde på vand. - Højde inde i underskabet = 62 cm MAX.
Hvad er erfaringerne rent støjmæssigt med :
ATI PowerCone 200/250
ATB : ???
Nyos
vertex
Royal exclusive Cone et eller andet ?
Hvad er bedst : Nålehjul eller trådhjul/meshwheel
Jeg er bare så "skeptisk" om der virkelig findes noget så støj-svagt som Royal Exclusive ...
Senest rettet af apfolmer ons 28. mar 2012 22:18, rettet i alt 1 gang.
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Mest lydløse skummer til 350 liter ?
Hvad med en større Bubbleking?
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Syntes bare ikke de er rated særlig højt ...
Og ikke for at jeg skal modsige mig selv ang prisen.. men ER der bare ikke nogen af den ovenstående der klarer jobbet og STØJ lige så godt som BK ??
Vi bruger også reur fra RoyalExclusive ... de er de eneste der er SÅ støjsvage...
Bare se størrelsen på magneten og propellen i deres pumper... Så kan alle andre gå hjem...
Og ikke for at jeg skal modsige mig selv ang prisen.. men ER der bare ikke nogen af den ovenstående der klarer jobbet og STØJ lige så godt som BK ??
Vi bruger også reur fra RoyalExclusive ... de er de eneste der er SÅ støjsvage...
Bare se størrelsen på magneten og propellen i deres pumper... Så kan alle andre gå hjem...
Efter du har prøvet en BK 160 må du også vide hvor meget det kan presse den før den giver op. Det med at hvad en skummer er rated til holder ikke altid. Jeg lånte en BK 180 Mini til mit system og den klarede fint 1500l uden problemer.
Steen
Steen
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Det handler vel også lidt om at Royal Exclusive måske er mere realistiske med deres ratings end de fleste andre mærker?
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Helt klart...Har set mange andre mærker der var helt ude i skoven hvor man mindst skulle trække 50% fra.Birkefeldt skrev:Det handler vel også lidt om at Royal Exclusive måske er mere realistiske med deres ratings end de fleste andre mærker?
Steen
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ENIG ...
Men jeg tror nu at når denne 160 er rated til 250-500 liter, så er det rimelig godt ramt, men jeg vil ti hver en tid, regne med deres laveste oplyste tal, for at være sikker..
Men jeg vil gerne prøve noget andet.. og tror en Cone skummer generelt får presset mere snask op i koppen, pga formen osv.
Nok om det...
Jeg ville gerne vide noget om støj i denne Nyos serie .... Prisen er overkommelig, og de skriver selv at lydudbredelsen er meget lav .... Selv til soveværelser
Men jeg tror nu at når denne 160 er rated til 250-500 liter, så er det rimelig godt ramt, men jeg vil ti hver en tid, regne med deres laveste oplyste tal, for at være sikker..
Men jeg vil gerne prøve noget andet.. og tror en Cone skummer generelt får presset mere snask op i koppen, pga formen osv.
Nok om det...
Jeg ville gerne vide noget om støj i denne Nyos serie .... Prisen er overkommelig, og de skriver selv at lydudbredelsen er meget lav .... Selv til soveværelser