brugt akvarie
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4840 Nørre Alslev
- Saltvand siden?: 2012
brugt akvarie
Hvis man skal købe et brugt akvarie, så er der nogen imellem der sælger med fisk i. Men jeg tænker på hvis det skal flyttes og sættes op igen, går de så ikke til eller hvad?
Re: brugt akvarie
Flytter du et indkørt akvarie er der altid risiko for at både koraler og fisk kan gå til.
Husk at du altid vil få en indkøringsfase når et akvarie startes op lige meget om det er indkørt.
Fordelen ved et indkørt er at du kan mindske indkøringsfasen. Bagdelen ved indkørte sten eller friske fra en forhandler kan være utøj som planaier, glasroser og andet en tidligere ejer har kæmpet med. Skulle jeg starte op i dag ville jeg nok bruge tøre sten og spæde dem med en enkelt indkørt.
Steen
Husk at du altid vil få en indkøringsfase når et akvarie startes op lige meget om det er indkørt.
Fordelen ved et indkørt er at du kan mindske indkøringsfasen. Bagdelen ved indkørte sten eller friske fra en forhandler kan være utøj som planaier, glasroser og andet en tidligere ejer har kæmpet med. Skulle jeg starte op i dag ville jeg nok bruge tøre sten og spæde dem med en enkelt indkørt.
Steen
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
tak tak
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
ja som ny i denne verden vil jeg starte op fra bunden og se hva udvikling der kommer under div opstarts faser og ja velkommen til 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
gjorde det med mit 630L
skal siges jeg fragtede ca 300L af vandet
og fyldte op med rent saltvand lavet samme dag ingen dyr eller koraller gik til, jeg tilføjede flydendefilter just incase
skal siges jeg fragtede ca 300L af vandet
og fyldte op med rent saltvand lavet samme dag ingen dyr eller koraller gik til, jeg tilføjede flydendefilter just incase
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Jeg flyttede mit eget fra hus til vores lejlighed, og alt døde pånær en goniopora, øv øv! - Så hvis det var mig, så ville jeg købe uden indhold.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6823 Ansager
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 6823 ansager
mit første akvarium flyttede vi 85% procent af vandet og stenene bev holdt våde hele vejen hjem osv ingenting døde. Men hold da op jeg glæder mig til at hente nyt akvarum søndag få den sat op, få det sat rigtig, gå og hyg med at lave søjler broer osv vende og dreje dem så de står som jeg gerne vil have det, alt i alt bruge go tid på det uden man ska tænke over de stakkels fisk der har lagt i poserne under transporten hjemaf osv.
og så det med at man skal hen og kigge hver dag for at se hvad der nu er sket eller om der er kommet nye alger osv. jeg glæder mig og har fortrudt at jeg ikke startede fra bunden af dengang for tror man får en noget bedre indgang til saltvand hvis man ved hvad alle de andre snakker om.
og så det med at man skal hen og kigge hver dag for at se hvad der nu er sket eller om der er kommet nye alger osv. jeg glæder mig og har fortrudt at jeg ikke startede fra bunden af dengang for tror man får en noget bedre indgang til saltvand hvis man ved hvad alle de andre snakker om.
Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
hmmm er måske blevet lidt syg med et fluvan edge..jeg tænker bare fra min viden med alm akvarier at sådan noget "larmer" hvordan stiller det sig med et saltvand? skal nemlig have det stående tæt på der hvor vi sidder så det kan nydes. jeg har desværre en stue der er ramt af meget sol og der går jeg udfra ikke er så smart ifht kontrol af "vækst" i akvariet?
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Jeg syntes at det er imponerende hvor stille et ferskvandsakvarie er, så jeg syntes at saltvandsakvarier larmer...
Jeg tror at direkte sollys vil give alt for mange problemer med alger...

Jeg tror at direkte sollys vil give alt for mange problemer med alger...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)