Den havde måske lagt der i en time, før jeg så det.
Der var tydelig krig da jeg fik den væk, så nu venter jeg i spænding på hvor skade der er sket på Scolymia!!!

Er der noget jeg kan gøre??
Tak!pederrevnørd skrev:Nope - jeg har 2 dyre scolymiaer, som mangler en del væv, pga samme situation - de regenererer, men de vokser jo langsomt.....Skyl lige korallen, for at få slim etc væk - men vil tro at du mister noget af den, men er vandet ok - så kommer den sig![]()
Held og lykke.
Pyha det trøster. Måske mindre end en time.kenneth145 skrev:Hvis den kun har ligget en time er der god chance for det ser værre ud end det er.
Men de er nogle sataner de ricordeaer. de kan faktisk strække sig ret langt for at brænde andre koraller der er "for tæt på "
+1Carsten skrev:Helt ærligt synes jeg det er en underlig holdning at aflive et dyr, blot fordi det gør det som det er beregnet til.
Der er kun en som har kvajet sig her og det er dig.
Du har placeret en koral absolut uhensigt mæssigt, uden at sikre dig at den kunne skride.
spdiving skrev:Du kunne i det mindste have givet snejlen en klat hvidløgssmør med persille... Haha
Steen
spdiving skrev:Du kunne i det mindste have givet snejlen en klat hvidløgssmør med persille... Haha
Steen
En lidt anden sag... men kommer til at tænke på når folk tager på fisketur... Gennemhuller en levende regnorm med en stor fed krog, hvorefter man forsøger at drukne den i en kold å indtil der er en fisk der bider på. Fisken bliver hivet op med halsen/ munden flænset, hvor efter den ligger i en spand til den bliver kvalt eller får et par slag med bagsiden af en klapstol!henrikp skrev:Tror sgu vi alke på et eller andet tidspunkt har aflivet et dyr.
For nemt!Jesper ØH skrev:Hvad med at lime korallerne fast
ChristianJS skrev:Jeg limer sneglene fast, det har jeg set man ofte gør i udlandet.
Jeg så fx. Sydpå at man kunne købe æsker osv med snegle limet på, så det bruges altså!
Jeg mener endda at jeg har set en lille vindmølle med snegle limet på, men jeg er ikke sikker...
Men jeg har ALDRIG set hverken møller eller æsker med Zoanthus limet på, så nu limer jeg sneglene og lader Zoa'erne være...
ohhh.. what a stylish way to die!!mipe skrev:Lad det nu ikke gå for vidt, det med at lime sneglehuse op rundt omkring!
[video][/video]
http://www.sneglehuset.dk