men jeg er ikk vild for at få en blå svamp ned i min bobbelfælle men vil det hjælpe at smide lidt groft korall grus ned i bunden af min bobbelfælle eller bliver det noget lort i det lange løb
ok ja men nu køre jeg med kit kan jeg så ikk gå ud fra det med vandstanden eller ?amddurin skrev:Ok - normalt uden kit kommer returvandet med lidt bobler ud i bunden og hvis der ikke er ret meget blæs/træk fra retur i nærhedden, vil de små bobler bare samle sig til store kæmpe bobler under skummerens bundplade og de søger hurtigt op til overfladen, når der ikke er plads til mere luft under bunden af skummeren, men det køre kun sådan uden kit og med høj vandstand til mærket på skummeren...
jo det er der men den skum ting på men den fanger jo ikk lige de små bobler når den kun lige går til vandmærketamddurin skrev:Kittet er kun til sump med lav vandstand, sådan har jeg forstået det...
Jeg har haft min kørende uden kit og vand til mærket i toppen af skummeren, jeg ved ikke om der osse er et mærke på kit røret der passer til brug i sump?
Er der ikke normalt en skumdims på røret der høre til kittet? (Den skum dims holder nemlig på bobler.)
Jamen hvis din vandstand er så høj, at den passer med vandmærket på skummeren, så har jeg forstået på det, at ikke skal have skummerkittet påNielsen'sbilplejeAalborg skrev:jo det er der men den skum ting på men den fanger jo ikk lige de små bobler når den kun lige går til vandmærketamddurin skrev:Kittet er kun til sump med lav vandstand, sådan har jeg forstået det...
Jeg har haft min kørende uden kit og vand til mærket i toppen af skummeren, jeg ved ikke om der osse er et mærke på kit røret der passer til brug i sump?
Er der ikke normalt en skumdims på røret der høre til kittet? (Den skum dims holder nemlig på bobler.)
![]()
og vandmærket er lig med min vandstand i sumpen
ja men sådan har jeg også forstået det at den vil kunne virke på en sump hvor vandstanden svinger i højden efter Tunze brugsanvisning ..Marco R skrev:Jamen hvis din vandstand er så høj, at den passer med vandmærket på skummeren, så har jeg forstået på det, at ikke skal have skummerkittet påNielsen'sbilplejeAalborg skrev:jo det er der men den skum ting på men den fanger jo ikk lige de små bobler når den kun lige går til vandmærketamddurin skrev:Kittet er kun til sump med lav vandstand, sådan har jeg forstået det...
![]()
og vandmærket er lig med min vandstand i sumpen![]()
Den er beregnet til, når du har en vandstand, som er mindre end vandmærket på skummeren![]()
Om det så hjælper på dit problem - det skal jeg ikke kunne sige, men det kan du jo fortælle os, hvis du prøver dette
Okay bliver spændende at se, om du har løst problemetNielsen'sbilplejeAalborg skrev:ja men sådan har jeg også forstået det at den vil kunne virke på en sump hvor vandstanden svinger i højden efter Tunze brugsanvisning ..Marco R skrev:Jamen hvis din vandstand er så høj, at den passer med vandmærket på skummeren, så har jeg forstået på det, at ikke skal have skummerkittet påNielsen'sbilplejeAalborg skrev:jo det er der men den skum ting på men den fanger jo ikk lige de små bobler når den kun lige går til vandmærketamddurin skrev:Kittet er kun til sump med lav vandstand, sådan har jeg forstået det...
![]()
og vandmærket er lig med min vandstand i sumpen![]()
Den er beregnet til, når du har en vandstand, som er mindre end vandmærket på skummeren![]()
Om det så hjælper på dit problem - det skal jeg ikke kunne sige, men det kan du jo fortælle os, hvis du prøver dette
men tager jeg Røret af får jeg flere bobler i karet
men jeg har hævet den ca 1cm nu og det ser ud til at der kommer fære små bobler fra den
så må vv lige se den kan jo hæves ca 5 cm i nu uden problemer![]()
så jeg melder lige tilbage sener
det har sku også pisset mig noget af de sidste par dageamddurin skrev:Godt det virker...
Glad for at du fik løst dit problemNielsen'sbilplejeAalborg skrev:det har sku også pisset mig noget af de sidste par dageamddurin skrev:Godt det virker...![]()
men nu er vandet helt klar igen sumpen![]()
så nu venter jeg bare lige på displayet også bliver fri for de små bobler
det er jo godt med lidt hjælp fra et godt forumMarco R skrev:Glad for at du fik løst dit problemNielsen'sbilplejeAalborg skrev:det har sku også pisset mig noget af de sidste par dageamddurin skrev:Godt det virker...![]()
men nu er vandet helt klar igen sumpen![]()
så nu venter jeg bare lige på displayet også bliver fri for de små bobler