Anemone info

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Meeloo
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kastrup

Anemone info

Indlæg af Meeloo »

Hej derude. Jeg søger råd og information omkring Anemone Formering "propagation" da min grønne anemone er blevet så stor nu at han vælter min sten opsætning ved fodring.
Jeg ved at der er flere af jer herinde der selv har delt jeres anemoner og ville gerne høre mere om "healings tiden" på grøn bubble tip anemone.

Ønsker kun seriøse henvendelser fra erfarne Anemone avlere tak :y
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Anemone info

Indlæg af Carsten »

Jeg mener ikke at nogen har forsøgt sig med at dele en anemone. Men nu da det er en bubbletip anemone, sker det oftest helt af sig selv.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Som alle andre blød koraler så skal du have en del af munden med når du fragtmentere dem. Ellers som Carsten de deler sig selv når de bliver store nok.
Bare husk det er ikke bare lige til da munden som regl ikke er så stor.
Søg på nettet der er flere tråde og videoer omkring dette.

Steen
Brugeravatar
Meeloo
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kastrup

Indlæg af Meeloo »

tak Steen.

Jeg har styr på hvordan man deler dem:) ,men healings tiden kan variere og jeg vil bare gerne høre fra nogen af jer som kender til det og selv har delt anemoner i jeres system. Jeg har søgt på nettet i lang tid og kan intet finde om healings perioden ud over en youtube video fra BRS TV hvor hans små RBT anemoner lukker sammen på en time.

Dette gør større anemoner ikke..
derfor søger jeg info om det :)
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af johanne86 »

Jeg har to BTA som blev til 4 i sidste uge. Umiddelbart efter delingen lukkede de sig sammen omkring såret. Siden har de gemt sig. Jeg har læst på siden Karens anemoner (Google) at de gemmer sig cirka 1,5 uge efter deling for at hele. Herefter skulle de være klar til at fodre igen. Jeg vil da tro helingsperioderne kan sammenlignes ved naturlig deling og ved forceret deling.
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"