Kbh tur med sørgelige fragmenter .. stort øv..

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Kbh tur med sørgelige fragmenter .. stort øv..

Indlæg af Valentin »

Kære forum

Jeg kørte igår en tur til Kbh med en ordentlig omgang fragmenter - dette har jeg gjort nogle gange efter hånden, med hver gang rigtig tilfredse kunder/med akvarister.. Men denne gang havde jeg prøvet en ny leverandør af frags, og disse syntes jeg selv var rigtig skuffende da jeg hentede dem, men da jeg stod der, tænkte jeg at jeg hellere ville købe de bestilte og så lade den enkelte kunde bestemme selv ( og her blev der givet tilbud om 50,- ned i pris pr frag eller et andet i bytte, som kommer fra min leverandør som altid levere smukke og velindkørte frags og som vi har brugt på de sidste ture )
Her til morgen får jeg så et opkald af en af dem jeg handlede med.. Personen fik bytte stort set hele sin bestilling og fik en ultra lilla plade med sig hjem ( som faktisk så ok ud ) men da han ville sætte den i sit vand, nærmest smuldrede hele fragget i flere stykker, og dette gjorde mig rigtig ked af det at høre, så derfor denne tråd.. Heldigvis havde jeg ringet rundt og gjort folk opmærksomme på problemet inden de forskellige tog afsted hjemme fra, så man helt kunne vælge fra at møde op og handle.. Kunden med den Ultra lilla plade, havde heldigvis fået bytte to af sine frags til to af dem jeg pjeler at få ( min gamle leverandør ) hvor han kunne oplyse at de stod smukt og total fremme i sine farver, så heldigvis var der da lidt godt ved vores handel.. Vi har selvfølgelig fundet en aftale om noget andet i stedet og jeg vil selvfølgelig gøre dette med jer alle -

SÅ dette er min tanke -
Hold dig ikke det mindste tilbage - er du utilfreds og syntes et eller flere af de frags med et rådt x på posen skrænter, så kontakt mig, og vi finder en anden aftale - om dette koster mig eller en anden penge skal der ikke tænkes på det mindste - men tvært imod de skuffede små bør vi har inde i os når vi køber nye ting til vores bajler.. her kan jeg intet gøre nu og undskylder rigtig mange gange, fordi jeg blindt stolede på en meget erfaren akvarist som fragsene blev købt af, dette vil jeg selvfølgelig tage ved lære af og tjekke op på tingene inden et køb for at sælge videre.. Min tanke med turene er ikke at tjene penge, men få så mange frags som muligt rundt i vores lille land, da dette både er godt for vores alles penge pung, men vigtigst, så er det en vildt god stil overfor vores alles elskede hav.. Jeg skal selvfølgelig have lidt for tiden man bruger, men prøver at holde et fragment nede på 150,- og ned efter alt efter hvor mange man køber - så tilfredse handelsmænd er det jeg går efter - så sig til hvis der er det mindste med dine frags - og for den sags skyld hvis du mangler et specielt fragment..

Dette er lidt alla læsehesten som jeg kender det fra barn af, der havde jeg 4 stk anders and blade som jeg bytte til 1 eller to hvis jeg var heldig, og så blev det sjovere som man blev ældre..griner.. Men et stort bytte fælles skab, det gør Dk til et nemmere sted at få sine ønskede ting..

Ender vi alle med at være tilfredse, både sælger og køber, så er vi i min verden kommet rigtig godt fra start.. :f3: :f3:

Glæder mig til at høre fra jer, både godt som skidt..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
15
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2012

Re: Kbh tur med sørgelige fragmenter .. stort øv..

Indlæg af permadsen12 »

Jeg er endnu ikke kommet så langt at jeg kan putte frags i min tank, men kommer forhåbentlig snart. Du har da ikke skræmt mig væk. :)

Flot indlæg :GO :GO :GO
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
15
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Indlæg af huttelihut »

hvornår kommer du til kbh igen ?
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Alle mine fragmenter står fint! Selv den lille plade. Det eneste jeg oplevede var at de plugs fragmenterne var sat på enten var røget af eller var lige til at pille af da jeg kom hjem, så de er godt nok ikke sat særlig godt på. Men det var egentlig en bonus for mig, for det var satme nogle grimme og store plugs på de fleste frags.

Og igen, stor respekt for dig som person og som handelsmand!
Mvh Tobias
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Permadsen - Rigtig lækkert at høre.. Husk at give bajlen nok indkørings tid, så skal jeg nok sørge for maser af smukke frags.. :GO

Huttelihut - Regner med at lave en Ricordea tur, hvis der er nok der er interesserede..? og ellers bliver der en sps tur igen om små to måneder ca..

Moente - Fedt at høre plugsene var gode for dig, af den ene grund at de faktisk aldrig havde siddet ordentlig fast, og ikke var særlig pæne .. Syntes det er sørgeligt men fik nu alligevel et lille grin, pga din måde at skrive det på.. Hehe - Men rigtig godt og vigtigst at høre fragsene alligevel har det nogenlunde..
Mvh Troels

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

Troels: se nu at få den shop op at kører :-)

bliver det wysiwyg koraller på siden ????
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Wondersurfer - Den åbner her til den 1, da min butik ikke er så meget basseret på udstyr, men mest på div specielle sps frags, Ricordea og en masse andre lækre koral fragmenter, plus om en god uges tid, så har vi alle produkterne fra Preis på hylderne, og det er det vi vil basere os mest på.. Preis laver selv både deres salt, div foder ( ricordea og sps ) balling, koral klæber, phosfat binder, og meget meget andet, så glæder mig rigtig meget til at høre hva i alle vil syntes om det nye produkt på vores lille dk marked.. :GO

Vi starter selvfølgelig ud med gode rabatter, og skulle nogle have lyst til at prøve et produkt fra Preis, og give en ærlig mening tilbage, i en produkt tråd vi snart laver også, så vil jeg selvfølgelig give ekstra rabat, så man uden at skulle bruge en masse penge på at prøve noget nyt, kan komme til det for forståelige penge.. :GO

Sender gerne katalog og brochure ud også fra Preis.. :y
Mvh Troels

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af wondersurfer »

okay se frem til din åbning.....;-)

bliver det så wysiwyg koraller man bestiller hos dig ?
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Wondersurfer - undskyld jeg ike fik svaret på det hele..

Yes agtigt - Det bliver et billede af hvert enkelt frag jeg har stående / eller kan skaffe ved min gode leverandør, men sælges der 10 x bali slimer foreksempel, så bliver det for besværligt med wysiwyg frags, men billedet viser så selvfølgelig præcis de rigtige farve, men formen kan så variere lidt fra billedet på min hjemme side - men der bliver pusset godt om den, og med lidt held vokser de alle ens.. :h Håber det var ok svar..smiler.. Så lidt wysiwyg agtig.. :GO Men stadig wysiwyg ville være at over reklamere, syntes jeg, og dette er ikke vores stil.. :wink:
Mvh Troels

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af wondersurfer »

super tak for svaret, glæder mig til at se dine priser
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Dem kan jeg allerede fortælle nu.. :GO så er der lidt at gå efter samt diskutere hvis jeg er for dyr eller andet.. :K

Det bliver sådan at sps kommer til at koste 150 pr stk, og 400 for 3 stk, og ved køb af flere gives der også yderligere rabat.. ( køber man over 10 stk, nærmere vi os 100,- pr stk ) og dette gælder så bali slimer og andre såkadte almindelige ( men stadig smukke ) frags, og så har vi været så hedige at få fat i flere frags af superman i lyseblå med lyserøde polypper, samt lyseblå med lysegrønne polypper, og disse vil komme til at ligge på 200 ,. som fast pris og der gives desvære ingen rabatter ved specielle frags, uanset antal, her i blandt superman pokerstar " inverse " også 200 fast..
Ricordea bliver 300,- som fast pris, men vi køre tilbuds ture også, så her kan også være bedre priser at hente..Plus en masse masse lækre zoas, og dem vil vi prøve at holde nede i prisen også til omkring 100,- og max 150,- ( selvfølgelig ikke med 20 hoveder på hver frag, men præcis de farver vi ønsker alla watermelon og watermelon yellow )
Mvh Troels

Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Der lyder bare mega spændende! Kommer du til at gøre det i acaner og andre lps frags også? Hvad med transport? Pg pris på transport ?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Bingocaller - Yes der skulle også gerne komme lps alla div acans samt nogle andre ting.. Mht transport så er alle mine priser incl transport, så om man køber frags eller ting fra min webshop, så koster dette ikke ekstra, transporten sørger jeg for.. :GO , så alt efter efterspørgsel bliver der kørt ture.. Som udgangs punkt en tur til Kbh hver anden måned og en tur til Ålborg også hver anden måned, men viser det sig at der er marked for det, så rykker vi det bare til hver måned.. :y
Og skal man have byttet lidt med andre nørder imellem, andet end mig, så tager jeg selvfølgelig også gerne dette med ( dog mod et lille frag ) , syntes at vi skal arbejde lidt sammen alle sammen i vores kære lille land..
Mvh Troels

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af wondersurfer »

fedt lyder sgu godt glæder mig til at bestille hos dig
BOYU L200 KØLER
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af wondersurfer »

er det eftermiddags leveringer i hverdage eller evt weekends ?
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

det var fine frags jeg fik tak for handlen :GO
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Wondersurfer - Det er som regel kl 16 i Kbh, men vil altid både på disse ture og med min webshop prøve at komme den enkelte kunde så godt i møde som det nu kan lade sig gøre.. Alla tænker mange en middags tur hvor jeg lander til middag i Kbh en onsdag, så må jeg jo bare tidligt op og tage fri fra maler jobbet ( er heldigvis selv chef, også derfor det gør det nemmere for mig at komme folk i møde )

Johnny - Rigtig lækkert at høre.. Så skinner solen da lidt idag.. :GO
Mvh Troels

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af wondersurfer »

kl 16 i kbh så er du ved slagelse ved 17 tiden hehe
BOYU L200 KØLER
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 349
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Valentin skrev:Dem kan jeg allerede fortælle nu.. :GO så er der lidt at gå efter samt diskutere hvis jeg er for dyr eller andet.. :K

Det bliver sådan at sps kommer til at koste 150 pr stk, og 400 for 3 stk, og ved køb af flere gives der også yderligere rabat.. ( køber man over 10 stk, nærmere vi os 100,- pr stk ) og dette gælder så bali slimer og andre såkadte almindelige ( men stadig smukke ) frags, og så har vi været så hedige at få fat i flere frags af superman i lyseblå med lyserøde polypper, samt lyseblå med lysegrønne polypper, og disse vil komme til at ligge på 200 ,. som fast pris og der gives desvære ingen rabatter ved specielle frags, uanset antal, her i blandt superman pokerstar " inverse " også 200 fast..
Ricordea bliver 300,- som fast pris, men vi køre tilbuds ture også, så her kan også være bedre priser at hente..Plus en masse masse lækre zoas, og dem vil vi prøve at holde nede i prisen også til omkring 100,- og max 150,- ( selvfølgelig ikke med 20 hoveder på hver frag, men præcis de farver vi ønsker alla watermelon og watermelon yellow )
Det er altså godtnok fedt at du sørger for der kommer nogle fede sps-stammer til vores lille land - jeg glæder mig til du åbner butikken - så kommer jeg nok til at stoppe nogle gange i Linå efter arbejde :beer:
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Lige præcis.... Det passede med ca kl 16.40 ved Ringsted ( var dog en halv time forsinket pga bil ulykke )
Mvh Troels

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af wondersurfer »

Valentin skrev:Lige præcis.... Det passede med ca kl 16.40 ved Ringsted ( var dog en halv time forsinket pga bil ulykke )

fedt endelig noget jeg kan være med på så.....
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Jamen det lyder jo helt kanont! Hvis du kan levere flotte frags og god service er jeg sikker på at biksen nok skal blive en succes! Glæder mig til at handle med dig!

En sikker vej til succes er en god hjemmeside med super gode billeder og beskrivelser! Noget folk de kan sidde og savle over og ikke lade være med at bestille! Et andet råd er at sørge for at vise størrelsen - sammenlign evt fragS med et kreditkort eller sygesikring eller noget i den størrelse - det er noget folk kan forholde sig til!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af wondersurfer »

Bingocaller skrev:Jamen det lyder jo helt kanont! Hvis du kan levere flotte frags og god service er jeg sikker på at biksen nok skal blive en succes! Glæder mig til at handle med dig!

En sikker vej til succes er en god hjemmeside med super gode billeder og beskrivelser! Noget folk de kan sidde og savle over og ikke lade være med at bestille! Et andet råd er at sørge for at vise størrelsen - sammenlign evt fragS med et kreditkort eller sygesikring eller noget i den størrelse - det er noget folk kan forholde sig til!
+ 1 Bingo den med str forhold den er god
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Bingocaller - Et stk Rocirdea er stilt til side til dig til min næste tur , for det gode forslag.. :GO Vi laver helt klart hvert billde med et bankkort/sygesikring ved sin side.. Men pas nu på, ens pc er ikke så glad for alt det salv..griner..
Mvh Troels

Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Niels - Yes prøver at tænke ud fra egen interesse samt med hjertet for vores alles elskede hobby.. Så hver gang jeg får en ny koral hjem, så skal den have ro i flere måneder, og så laves der frags, og ro igen - skal nok få min tålmodighed prøvet af ihvertfald..

De lidt sværere sps-er bliver dog ikke er i starten, men i skal alle vide at dette er for it vedkommende en slags sammehold på danske sps stammer som vi så alle kan nyde godt at til billige penge, så har du en flot koral eller sps ( den SKAL så stå helt uden skader og div ) så bytter vi gerne til cool cash eller andet, hvis man ikke har noget imod at mange andre fra forum også får et frag af denne når tiden er gået og der kan fragges .. :grouphug:
Mvh Troels

Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Valentin skrev:Bingocaller - Et stk Rocirdea er stilt til side til dig til min næste tur , for det gode forslag.. :GO Vi laver helt klart hvert billde med et bankkort/sygesikring ved sin side.. Men pas nu på, ens pc er ikke så glad for alt det salv..griner..
Jamen det il jeg da glæde mig meget til :) tak for det!

Husk nu bare lige at sløre Info på det kort du vælger at bruge så du ikke får en mega regning fra Blockbuster når den første den bedste har været nede og låne alt i dit navn ;)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Bingocaller - Så hvis konen tænker på at gå fra mig, er det en god ide at bruge hendes, så kan jeg altid fjerne sløringen af hendes data..griner..

Det er mig der takker - og velbekomme.. Vi vil jo prøve at komme jer imøde, så rigtig fedt med et vildt brugbart forslag, som mange helt sikkert vil syntes er perfekt.. :GO
Mvh Troels

Hr. C
Foxface
Foxface
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Hr. C »

Lyder spændende, glæder mig til du åbner webshoppen...
Med venlig hilsen
Nicolaj
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Hr. C - Dejligt at høre.. Kom endelig med forslag hvis der er ting som jeg burde have på hylderne, af ting man normalt ikke ser..

Preis kataloger, samt brochure, sendes stadig gerne rundt til de læseglade :smart:
Mvh Troels

Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
15
Postnummer: 4390 Vipperød

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Helt sikkert, glæder mig også til at se din shop :beer:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"