Jeg kørte igår en tur til Kbh med en ordentlig omgang fragmenter - dette har jeg gjort nogle gange efter hånden, med hver gang rigtig tilfredse kunder/med akvarister.. Men denne gang havde jeg prøvet en ny leverandør af frags, og disse syntes jeg selv var rigtig skuffende da jeg hentede dem, men da jeg stod der, tænkte jeg at jeg hellere ville købe de bestilte og så lade den enkelte kunde bestemme selv ( og her blev der givet tilbud om 50,- ned i pris pr frag eller et andet i bytte, som kommer fra min leverandør som altid levere smukke og velindkørte frags og som vi har brugt på de sidste ture )
Her til morgen får jeg så et opkald af en af dem jeg handlede med.. Personen fik bytte stort set hele sin bestilling og fik en ultra lilla plade med sig hjem ( som faktisk så ok ud ) men da han ville sætte den i sit vand, nærmest smuldrede hele fragget i flere stykker, og dette gjorde mig rigtig ked af det at høre, så derfor denne tråd.. Heldigvis havde jeg ringet rundt og gjort folk opmærksomme på problemet inden de forskellige tog afsted hjemme fra, så man helt kunne vælge fra at møde op og handle.. Kunden med den Ultra lilla plade, havde heldigvis fået bytte to af sine frags til to af dem jeg pjeler at få ( min gamle leverandør ) hvor han kunne oplyse at de stod smukt og total fremme i sine farver, så heldigvis var der da lidt godt ved vores handel.. Vi har selvfølgelig fundet en aftale om noget andet i stedet og jeg vil selvfølgelig gøre dette med jer alle -
SÅ dette er min tanke -
Hold dig ikke det mindste tilbage - er du utilfreds og syntes et eller flere af de frags med et rådt x på posen skrænter, så kontakt mig, og vi finder en anden aftale - om dette koster mig eller en anden penge skal der ikke tænkes på det mindste - men tvært imod de skuffede små bør vi har inde i os når vi køber nye ting til vores bajler.. her kan jeg intet gøre nu og undskylder rigtig mange gange, fordi jeg blindt stolede på en meget erfaren akvarist som fragsene blev købt af, dette vil jeg selvfølgelig tage ved lære af og tjekke op på tingene inden et køb for at sælge videre.. Min tanke med turene er ikke at tjene penge, men få så mange frags som muligt rundt i vores lille land, da dette både er godt for vores alles penge pung, men vigtigst, så er det en vildt god stil overfor vores alles elskede hav.. Jeg skal selvfølgelig have lidt for tiden man bruger, men prøver at holde et fragment nede på 150,- og ned efter alt efter hvor mange man køber - så tilfredse handelsmænd er det jeg går efter - så sig til hvis der er det mindste med dine frags - og for den sags skyld hvis du mangler et specielt fragment..
Dette er lidt alla læsehesten som jeg kender det fra barn af, der havde jeg 4 stk anders and blade som jeg bytte til 1 eller to hvis jeg var heldig, og så blev det sjovere som man blev ældre..griner.. Men et stort bytte fælles skab, det gør Dk til et nemmere sted at få sine ønskede ting..
Ender vi alle med at være tilfredse, både sælger og køber, så er vi i min verden kommet rigtig godt fra start..

Glæder mig til at høre fra jer, både godt som skidt..