Kommentarer

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Kommentarer

Indlæg af Bingocaller »

Så er der endeligt blevet målt lidt værdier.

Hvad tænker I omkring dem samt de værdier jeg har sat som mål? Ser det helt tosset ud?

Jeg tænker at skrue en lille bitte smule ned for vsv samt KH+? Min magnesium er altid helt ude af skala - håber ikke det har nogen speciel dårlig indlfydelse tilsætter ikke Mg?
Vedhæftede filer
Målinger.JPG
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Re: Kommentarer

Indlæg af Bingocaller »

Det skal lige siges at min po4 var 0,11 for 2 uger siden - så vsv har virkeligt virket!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
spdiving

Indlæg af spdiving »

Det ser fint ud på nær lige Salt og MG.

Pas også på at du ikke kommer alt for langt ned i Nitrat så har dine LPS og blødkoraler ikke meget at leve af.

Steen
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions: 48
19
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Enig med dine egne og de andres betragtninger.

Mindre VSV og lavere saltindhold.

Jeg ville ikke ændre på tilførslen af KH+. Den falder jo langsomt, så forbruget er allerede højere end hvad der tilsættes. KH er noget af det, som kan "chokke" korallerne mest, hvis det svinger meget over kort tid.

Dit høje magnesiumindhold har højst sandsynligt forbindelse til det høje totale saltindhold.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Ok jeg sætter min vsv til 1 sekund ned så rammer jeg 1,975 ml og så skifter jeg vand så jeg rammer 1.026. Forhåbentligt så kommer min Mg ned når jeg hiver lidt saltvand ud sf tanken.

Det undre mig at mine zoa ikke rigtigt gider folde sig ud når alt andet står godt?
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

Som Steen også skriver ville jeg skrue langsomt ned for VSV til du kan måske en lille bitte smule nitrat igen.

Jeg har selv prøvet hvad er sker når man udsulter akvariet ved at køre med for høj kulstoftilsætning :(

Så længe din mg ikke er hævet for hurtigt, så ser jeg ikke noget problem med at have en mg deroppe. Bare lad den falde stille og roligt, hvis du vil have den skal være lavere.

/Morten N
AndersNT
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Pas på at du ikke ændrer i nogle værdier for hurtigt!
- Heller ikke saliniteten.

Lav eventuelt et par små vandskift over de næste par uger så du får den stille og roligt ned af mod det ønskede!
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions: 3
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Indlæg af apfolmer »

.... Lige af nysgerrighed... Vil en høj CA på 45o-5oo have en negativ indflydelse på sigt ? Eller bare booste væksten ?
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"